۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۷

مبادلات برقی ایران-جمهوری آذربایجان افزایش می‌یابد

مبادلات برقی ایران-جمهوری آذربایجان افزایش می‌یابد

یک مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی تاسیسات جدید برقی در منطقه مغان، گفت: با بهره‌برداری از تاسیسات جدید در کنار ارتقای ضریب امنیت شبکه برق، شرایط مبادله برق با جمهوری آذربایجان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسين صبوری با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی احداث پروژه طرح توسعه پست ۲۳۰/۳۳۰ كيلوولت پارس آباد مغان، گفت: عملیات اجرایی ساخت این تاسیسات برقی از دی ماه سال گذشته آغاز شده بود.

مدير عامل شركت برق منطقه ای آذربايجان با اعلام اینکه تاکنون بيش از ۹۰ درصد تجهيزات HV در اين پروژه نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: پس از تامين كابل های كنترل، عمليات وايرينگ شروع و نسبت به تست تجهيزات اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از اجرای اين پروژه در راستاي افزايش ضريب اطمينان شبكه برق در منطقه شمال غرب کشور است، بیان کرد: علاوه بر این راه اندازی این پست جدید، مبادلات برقی ایران با جمهوری آذربايجان تقویت و تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی این تاسیسات جدید برقی تا شهریور ماه سال جاری، اظهار داشت: علاوه بر این، پس از سه سال توقف تولید، بار دیگر تولید برق از نيروگاه برقآبي مغان از سر گرفته شد.

صبوری با یادآوری اینکه هم اكنون برق توليدي اين نيروگاه با ظرفيت اسمي ۱۳ مگاوات به شبكه سراسري تزريق می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر حجم درياچه اين نيروگاه ۱۲ ميليون متر مكعب بوده كه توان توليدي آن پس از تبديل، به شبكه ۲۰ كيلوولت تزريق مي شود.

کد خبر 2875289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha