۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

بیرق امام رضا(ع) در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون مستقر می شود

بیرق امام رضا(ع) در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون مستقر می شود

سنندج - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: بیرق امام رضا (ع) در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون مستقر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کردستان، سلمان روحی اظهار داشت: بیرق امام رضا(ع) در روز پنجم ذیقعده برابر با ۲۵ مرداد ماه در جوار مرقد خواهرش هاجره خاتون مستقر می شود.

وی افزود: مردم استان کردستان ارادت ویژه ‌ای به اهل بیت عصمت و طهارت دارند و در مراسمات اهل بیت همیشه پیشگام بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: بیرق امام رضا (ع) در ایام دهه کرامت در استان‌ های مختلف برای تبرک جستن مردم حضور پیدا می کند و بعد از عبور از استان‌ های دیگر در مرقد هاجره خاتون سنندج استقرار می‌ یابد.

روحی یادآور شد: میزبانی بیرق امام رضا (ع) یکی از برنامه‌ های شاخص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این ایام است و انتظار می رود بیرق امام رضا (ع) با حضور پر شور مردم در هاجر خاتون مستقر شود.

وی ادامه داد: حضور بیرق امام رضا (ع) در استان ‌های مختلف با هدف تأکید بر وحدت شیعه و سنی با هر تفکرو عقیده‌ ای، روشن‌ شدن چراغ امامزادگان شهرستان ‌های مختلف و ایجاد فضای معنوی و مذهبی در این ایام گرامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: شرکت مردم در این مراسم معنوی به معنای تعظیم به شعائر الهی بوده و به معنای مقابله با دشمنان دین اسلام که با عناوین مختلف سلفی و وهابیت  قصد دارند شعائر اسلامی و الهی را از بین ببرند.

روحی اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) همواره الگويی کامل و جامع برای مسلمانان هستند و تمسک به اهل بيت (ع) باعث جاودانگی عمل انسان و رستگاری او می ‌‌شود.

کد خبر 2875827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha