۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی خراسان شمالی:

افزايش طلاق مهم ترين آسيب ناشی از ماهواره است

افزايش طلاق مهم ترين آسيب ناشی از ماهواره است

بجنورد- معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزايش طلاق را يكی از مهم ترين آسيب هاي ناشی از ماهواره عنوان كرد و افزود: باید میزان توجه و حساسیت به این بخش در جامعه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به آسیب های استفاده از ماهواره در جامعه اسلامی، اظهار کرد: ماهواره همانند تلفن همراه نوعی تكنولوژی بوده و باتوجه به اینكه تكنولوژی های روز در راستای تسهیل زندگی، ایجاد آرامش و پیشرفت ساخته شده باید از آن استفاده درست شود.

وی با اشاره به اینكه مخالفین نظام جمهوری اسلامی با روش های مختلف سعی در خدشه دار و سست كردن بنیان جامعه  دارند، افزود: فعالان شبکه های ماهواره ای با ساخت برنامه های ویژه زمینه های اعتقادی خانواده ها را هدف می گیرند.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به برخی آسیب های ناشی از ماهواره در جامعه، گفت: سست شدن بنیان خانواده، از بین رفتن اعتقادات مذهبی، افزایش طلاق، افزایش اختلافات خانوادگی، ترویج فساد و خشونت، اشاعه بدحجابی، تضعیف فرهنگ و اعتقادات ملی، برجسته سازی برخی مسائل، خرافه گرایی و ... از جمله آسیب های ماهواره است.

سرهنگ اقبالی مطلق با بیان اینكه در دهه های اخیر شبكه های فارسی زبان ماهواره ای گسترش یافته و به دنبال آن نیز اقبال عمومی از برنامه های ماهواره ای بیشتر شده است، تصریح كرد: با تجزیه و تحلیل مطالبی كه در این شبكه ها منتشر می شود به آثار منفی جسمی و روانی آنها می رسیم به طوری كه شبکه های ماهواره ای در بحث فرهنگی منجر به هویت زدایی می شوند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر برنامه های ماهواره ای اوقات فراغت برخی خانواده ها را مدیریت می كند كه این موضوع در گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی دارد.

سرهنگ اقبالی مطلق گفت: باید خانواده ها به نحوی برنامه های اوقات فراغت خود را تنظیم كنند كه این برنامه ها آسیب و خطری در پی نداشته باشند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: همچنین متاسفانه خانواده ها اوقات فراغت فرزندان خود را با استفاده و دریافت برنامه های ماهواره ای برنامه ریزی می كنند كه این موضوع نیز در شكل گیری شخصیت فرزندانشان تاثیر منفی دارد.

به گفته وی ۱۰۰ درصد برنامه های ماهواره ای هدفمند و در راستای تضعیف فرهنگ ملی و سست شدن بنیان خانواده ها سازمان دهی و آماده شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان عدم پذیرش در اجتماع، اختلال در ارتباط با اطرافیان، بی تفاوتی نسبت به مسائل، تضاد و دوگانگی و ... را از جمله اثرات منفی ماهواره ها بر نوجوانان و جوانان عنوان كرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه اقدامات موثری در دستور كار دارد این در حالی است كه نگهداری، استفاده، حمل، دریافت و ساخت تجهیزات ماهواره ای ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

این مقام انتظامی گفت: اگر تعداد شبكه های تلویزیونی بیشتر و برنامه های آنها متنوع تر بوده و از لحاظ كیفی و كمی متناسب با فرهنگ بومی جوانان باشد به طور حتم گرایش استفاده از ماهواره ها نیز كاهش می یابد.

سرهنگ اقبالی مطلق در بخش دیگری با توضیح برخی اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی خراسان شمالی در راستای امنیت اجتماعی استان تصریح كرد: به این منظور معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در استان ها در سال ۸۸ در راستای آگاه سازی مردم و پیشگیری آسیب های اجتماعی، شناخت جامعه، زمینه سازی هماهی اقشار مختلف مردم در ایجاد امنیت و ... تشكیل شد.

وی با بیان این که انجام فعالیت های این معاونت ضمن اینكه متناسب با فرهنگ، اجتماع و تفكرات بومی است تابع سلسله مراتب نیز است، گفت:  آموزش راهكارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت حضوری در مدارس، مساحد، اصناف، دانشگاهها، چاپ بروشور، برگزاری نمایشگاه های شناخت آسیب اجتماعی، اطلاع رسانی، ارائه خدمات مشاوره ای در كلانتری ها، آموزش كاركنان دولتی و ... از جمله برنامه های معاونت اجتماعی استان محسوب می شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در خصوص تعامل رسانه ها با ناجا نیز اظهار کرد: خوشبختانه رسانه های خراسان شمالی تعامل و همكاری خوبی با نیروی انتظامی استان داشته و در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آگاه سازی افكار عمومی نقش خود را به خوبی ایفا می كنند.

کد خبر 2876591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha