۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰

آیت الله علما:

رسانه ها باید امانت دار باشند/ لزوم ارائه محتوای غنی به جامعه

رسانه ها باید امانت دار باشند/ لزوم ارائه محتوای غنی به جامعه

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امانت داری را یکی از خصوصیات مهم رسانه ها برشمرد و گفت: راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ارائه محتوای غنی به جامعه توسط رسانه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز شنبه در جمع اصحاب رسانه کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: سابقه خبرنگاری و انتقال اخبار به درازای تاریخ برمی گردد که اگر این روایتها نبود حوادث تاریخی زنده نمی ماند.

وی گفت: انتقال این اخبار و رویدادها امروز هم ادامه دارد و گاهی می بینیم که یک خبر یا رویداد یک کشور و یک جریان را منقلب کرده و تحت تاثیر قرار می دهد.

آیت الله علما با اشاره به سوء استفاده رسانه های استکباری از فضای خبری گفت: امروز می بینیم که رسانه های انگلیسی و صهیونیستی حقایق را کتمان می کنند و تمام تلاششان را در بیان غیر واقع اخبار به کار می گیرند.

امام جمعه کرمانشاه نمونه ای از این پوشاندن حقایق را سوزاندن کودک ۱۸ ماهه فلسطینی عنوان کرد و گفت: در این شرایط دیدیم که مخابره آن توسط یک خبرنگار چه طوفانی برپا کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به وظیفه رسانه ها در خوراک دهی فرهنگی به جامعه گفت: یکی از خصوصیات مهم رسانه ها و خبرنگارها امانت داری آنهاست که باید به تاسی از پیامبر اسلام امین مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین با تاکید بر کنار گذاشتن سلایق شخصی در انتشار گزارشها و اخبار گفت: گاهی قلم یک خبرنگار با مقدرات یک شهر سر و کار دارد بنا براین رسانه ای ها بیش از هر قشری نیاز به خودسازی دارند.

آیت الله علما با تاکید بر ضرورت دوری از بی تفاوتی جامعه در مقابله با هجمه های فرهنگی گفت: باید کاری کرد که جامعه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بی تفاوتی را کنار بگذارد و فعالانه در صحنه حضور داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به سرعت بالای انتقال اطلاعات در دنیای امروزی، گفت: امروز نسل جوان در معرض آسیب اطلاعات پالایش نشده است که باید مراقب عوارض اجتماعی آن باشیم. چند روز قبل هندوستان چند شبکه تلویزیونی غیر اخلاقی خود را تعطیل کرد و این یعنی آنقدر عزاست که مرده شور هم گریه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را ارائه محتوای غنی به جامعه توسط رسانه ها عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم.

آیت الله علما با بیان اینکه هر رسانه بخشی از کار خود را به سبک زندگی اسلامی اختصاص دهد، خاطر نشان کرد: ترویج ازدواج آسان، تبلیغ جایگزین های اسلامی و ایرانی برای سبک زندگی غربی و فضاسازی الهی و معنوی کار رسانه هاست.

گفتنی است پیش از سخنرانی آیت الله علما مدیرکل ارشاد و رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه گزارشی از عملکرد مجموعه متبوع خویش را ارائه دادند.

جلسه امروز با حضور مدیران خبرگزاری ها و رسانه های جمعی در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

کد خبر 2877750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha