۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵

ذخیره انرژی بادی با استفاده از گرانش

ذخیره انرژی بادی با استفاده از گرانش

محققان به دنبال راه حل جدید و متفاوتی برای استفاده از گرانش در ذخیره انرژی بادی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انرژی بادی را می توان یکی از برترین و همینطور اصلی ترین انرژی های جایگزین سوخت دانست اما از سوی دیگر، انرژی بادی جزو انرژی های غیر قابل پیش بینی است به همین دلیل  محققان به دنبال راه حل جدید و متفاوتی هستند که بتوانند انرژی بادی را برای روزهای مبادا ذخیره کنند.

استفاده از تکنولوژی باتری ها نمی تواند راه حل مناسبی باشد به همین دلیل محققان به دنبال راه حلی برای تبدیل باد به جاذبه بودند.

مدل سه بعدی جدیدی با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته شده که می تواند طرح جدیدی برای استفاده از گرانش در ذخیره انرژی بادی باشد.

در این مدل سه بعدی، باد به توربین های سمت راست وزیده سپس حرکت توربین به حرکت چرخ دنده هایی منجر می شود که به وزنه متصل هستند. این وزنه همانند یک باتری اولیه بوده که می تواند انرژی بادی را ذخیره و با آزاد شدنش می توان این انرژی را دوباره در اختیار داشت.

زمانی که وزنه دوباره به سمت پایین سقوط می کند، چرخ دنده های سمت چپ حرکت کرده و انرژی حرکتی به فن سمت چپ مدل سه بعدی منتقل می شود. این مدل سه بعدی تنها یک طرح اولیه از نحوه ذخیره انرژی بادی در گرانش بوده و انجام چنین طرحی در دنیای واقعی به وزنه های بزرگ یا گودال های عمیق و همینطور توربین های قدرتمند نیاز دارد.

کد خبر 2878843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha