۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰

شهاب حسینی ظرفیت‌های اقتصادی را به عرصه فرهنگ می‌آورد

شهاب حسینی ظرفیت‌های اقتصادی را به عرصه فرهنگ می‌آورد

شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران با امضای قراردادی به عنوان مدیر هنری یکی از نهادهای فعال در عرصه تولید و عرضه فرش ایرانی قرارداد بست.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران شب گذشته ۱۸ مردادماه طی مراسمی که با حضور چهره های فرهنگی و هنری چون علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایران، پوران درخشنده و تینا پاکروان کارگردان، هنگامه قاضیانی بازیگر و هوشنگ گلمکانی، حسین یاری و علی معلم به عنوان منتقد و جمعی از چهره های فرهنگی و هنری در خانه همایش برگزار شد با امضای قراردادی به عنوان مدیر هنری یکی از نهادهای فعال در عرصه تولید و عرضه فرش ایرانی قرارداد بست.

جواد یحیوی که اجرای این مراسم را به عهده داشت در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: امروز گردهم آمده‌ایم تا حرکت اخلاقی شهاب حسینی به عنوان بازیگری مسئولیت پذیر را در راستای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری ارج بگذاریم.

وی ادامه داد: ماجرا از این قرار است که یکی از نهادهای فعال در عرصه تولید و عرضه فرش ایرانی پیشنهاد گرانی را به شهاب حسینی برای تبلیغ محصولاتش داد و شهاب حسینی این پیشنهاد شخصی را به حرکت جمعی تبدیل کرد.

یحیوی تصریح کرد: شهاب حسینی در نظر دارد پیشنهاد میلیاردی خود برای تبلیغ یک کالای ایرانی را به عرصه فرهنگ و هنر آورد و به جای رسیدگی به منفعت و حساب شخصی خود، آن را در عرصه سینما خرج کند و این حرکت آغاز رسمی یک تفکر خوب در فرهنگ این سرزمین است که می توان از آن به عنوان مسئولیت اجتماعی یک هموطن یاد کرد.

در ادامه این مراسم میلاد درخشانی نوازنده تار و بابک صفرنژاد نوازنده هارمونیکا روی صحنه آمدند و قطعاتی از موسیقی دستگاهی و بومی ایرانی را اجرا کردند.

سپس شهاب حسینی روی صحنه آمد و گفت: در این مراسم جمع نشده ایم تا حرف از گذشت یک بازیگر بزنیم بلکه گردهم آمده ایم تا دست به دست هم دهیم و از سرمایه موجود در این عرصه به بهترین شکل ممکن بهره ببریم و من این آمادگی را دارم که پیشنهادهای سازنده در این عرصه را بشنوم.

وی تاکید کرد: گاهی پیشنهادهای گرانی می شود که چهره های سینمایی و ورزشی نمی توانند از آن بگذرند که من به شخصه ایرادی به پذیرش این نوع درآمدزایی ها نمی گیرم اما معتقدم این سرمایه ها را می توان در جای بهتری خرج کرد.

این بازیگر سینمای ایران افزود: چندی پیش مدیریت یک مجموعه مربوط به فرش پیشنهاد چند میلیاردی برای تبلیغ فرش ایرانی را داد و من گفتم که تمایلی به استفاده از حرفه و چهره خود برای تبلیغ ندارم و نمی خواهم به عنوان یک برند تبلیغاتی مطرح شوم. اصرار مدیریت این نهاد فعال در عرصه تولید و عرضه فرش ایرانی مرا بر آن داشت تا به راهکارهای بهتری برای صرف این هزینه در عرصه فرهنگ و هنر فکر کنم.

حسینی یادآور شد: از همین رو پیشنهاد تاسیس بخش فرهنگی را به آنها دادم که مورد قبول مدیریت آنجا قرار گرفت. سرمایه هایی از این دست می تواند در عرصه های دیگری غیر از سینما چون ساخت فیلم های تلویزیونی، ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی و ... خرج شود. انجام چنین فعالیت هایی باعث می شود کالای ایرانی از تبلیغات سطحی عبور کند و عمق و غنای چشمگیری یابد.

شهاب حسینی در پایان صحبت های خود گفت: حرکت هایی از این دست صداقت دو طرفه را طلب می کند که خوشبختانه در صحبت های من با این نهاد از همان ابتدا اصل بر صداقت و راستی گذاشته شد و هیچ منفعت شخصی در کار نیست. ضمن اینکه این هزینه علاوه بر سینما به چاپ کتاب، هنرهای تجسمی، تئاتر و موسیقی نیز تعلق می گیرد و هیچ موضوع منفعت طلبانه ای در کار نیست و هرآنچه هست تنها یک مسئولیت اجتماعی دو سویه است.

کد خبر 2879382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هانی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      0 0
      باباباریکلاشهاب...یه همچین پولی رو...ای خدا!توشاهکاری
    • احمد ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
      0 0
      مرد روزگار
    • محدثه حبیب زاده ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      0 0
      اقدامشون واقعاً تحسین برانگیز بود، می تونستن این پیشنهاد رو قبول نکنن و همه چیز هم خاتمه پیدا می کرد؛ ولی گویا خدمت در زمینة فرهنگ و هنر دغدغه ی واقعی ایشون بوده و با اندیشه و فکر درست تونستن یک جریان مثبت ایجاد کنن که انشالله اگر به ثمر برسه می تونه حرکت بزرگی رو هم در زمینه ی فرهنگی و هم در بعد اقتصادی اون به وجود بیاره. این جامعه مدت هاست که به انسان های دلسوز و صادق و راهبردهای عملی برای پیشرفت نیاز داره.