۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷

مدیترانه همچنان خبرساز است/

نجات ۱۰۰۰ مهاجر غیرقانونی در سواحل ایتالیا

نجات ۱۰۰۰ مهاجر غیرقانونی در سواحل ایتالیا

روند مهاجرت گسترده از لیبی و دیگر کشورهای آفریقایی به اروپا با عبور از دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد بطوریکه در دو روز اخیر یک هزار مهاجر غیرقانونی توسط گارد ساحلی ایتالیا از مرگ نجات یافته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روند مهاجرت غیر قانونی به اروپا که تبدیل به یک بحران برای این قاره شده همچنان ادامه دارد و اقدامات کشورهای اروپایی برای مقابله با این پدیده هنوز نتیجه نداده است. 

در همین رابطه فقط در دو روز اخیر یک هزار مهاجر غیرقانونی توسط گارد ملی ایتالیا از مرگ نجات یافته اند که حدود ۵۰ نفر از این افراد را کودکان کم سن و سال تشکیل می دهند. 

بر اساس اعلام آژانس مهاجران سازمان ملل متحد از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲۴ هزار مهاجر غیرقانونی وارد اروپا شده اند و در همین مدت نیز ۲۱۰۰ نفر از مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه غرق شده اند. 

کشور لیبی به دلیل نزدیکی به ایتالیا یکی از مسیرهای اصلی انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا است و قاچاقچیان با استفاده از قایق های کوچک و غیر استاندارد اقدام به انتقال این مهاجران در تعداد بالا می کنند که همین امر موجب واژگون شدن قایق ها در میانه راه می شود و در نتیجه تعدادی از مهاجران قبل از رسیدن به مقصد جان خود را در مدیترانه از دست می دهند.

کد خبر 2879389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha