۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خوزستان:

شرکت ملی حفاری پس ازتحریم به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل می شود

شرکت ملی حفاری پس ازتحریم به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل می شود

اهواز - مدیرعامل شرکت ملی حفاری خوزستان گفت: در دوران پس از تحریم شرکت ملی حفاری به یک قدرت بزرگ در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر بهمنی صبح دوشنبه در دوره آموزشی شرکت ملی حفاری خوزستان ویژه اصحاب رسانه با هدف آشنایی با صنعت راهبردی حفاری گفت: حفاری تنها صنعت دستاورد انقلاب است، مسیری که شرکت حفاری تاکنون طی کرده است به دلیل جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم ها بسیار سخت و دشوار بوده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی کشور وابستگی شدیدی به واردات خارجی داشت که خوشبختانه انقلاب منجر به خودکفایی کشور شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خوزستان بیان کرد: معدل تحصیلی کارکنان شرکت ملی حفاری خوزستان تا قبل از انقلاب مقطع سیکل بوده و تنها تعداد محدودی دارای مدرک لیسانس بودند اما امروزه هزار نفر فوق لیسانس و پنج هزار نفر لیسانس در این شرکت وجود دارد.

بدترین دوران اقتصادی ملی حفاری در حال سپری است

بهمنی عنوان کرد: ۷۵ دستگاه شرکت ملی حفاری در کشور در حال فعالیت هستند، صنعت حفاری ایران در این زمان بدترین دوران از لحاظ مسائل اقتصادی را سپری می کند.

وی تصریح کرد: فعالیت کنونی این شرکت در کشور را مدیون حفظ مسئولیت کارکنان و ادای دین آنها به شهدا هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خوزستان اظهار کرد: ۱۲ هزار شغل از زمان فعالیت این شرکت در خوزستان ایجاد شده و تعداد زیادی از صنعتگران استان با این شرکت همکاری می کنند.

كمک خبرنگاران به ایجاد شغل در استان/لزوم ایجاد حاشیه امن

بهمنی گفت: خبرنگاران باید حاشیه امنی برای مدیران ایجاد کنند زیرا هر ضربه ای که به مملکت وارد شود، همه افراد آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: در این زمان دوران سختی را سپری می کنیم اما در صورتی که خبرنگاران با مسئولان همکاری داشته باشند گذراندن این دوران سخت نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر استان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند به همین دلیل خبرنگاران باید جو را آرام نگه دارند تا بتوان در سایه آن با آرامش شغل ایجاد کرد.

راه نجات صنعت حفاری تقویت مهندسی این صنعت است

بهمنی افزود: راه نجات صنعت حفاری در ایران این است که مهندسی این صنعت را تقویت کنیم زیرا در این زمان باید با تکنولوژی های روز دنیا مبارزه کنیم.

وی بیان کرد: حتی در زمان تحریم نیز شرکت های اروپایی خواستار همکاری با این شرکت بودند و از این پس در دوران پس از تحریم نیز شرکت ملی حفاری به یک قدرت بزرگ در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خوزستان عنوان کرد: ساخت برخی قطعات از جمله دکل حفاری از لحاظ اقتصادی برای کشور به صرفه نیست اما توان تولید آن وجود دارد.

بهمنی در پایان گفت: حدود ۱۰ سال پیش اولین برنامه های مهندسی طراحی برنامه ریزی و تامین کالا در شرکت ملی حفاری پارس جنوبی انجام گرفت و تا این زمان حدود پنج شرکت حفاری بر روی دریا درحال فعالیت هستند.

کد خبر 2879610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha