۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیمارستان سوختگی کرمانشاه بهمن ماه امسال آماده بهره‌برداری است

بیمارستان سوختگی کرمانشاه بهمن ماه امسال آماده بهره‌برداری است

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان سوختگی کرمانشاه به عنوان مهمترین مرکز سوختگی غرب کشور ۲۲بهمن ماه امسال آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم در نشستی خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه که ظهر امروز دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه استان کرمانشاه متناسب با جایگاه والای خود رشد نکرده و در تمام ابعاد زیرساخت‌ها نسبت به بسیاری از استان‌ها عقب مانده که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی حدود ۲۰۰ پروژه پزشکی را در برنامه خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تامین ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات پزشکی گفت: دومین دستگاه رادیوتراپی بیماستان امام رضا(ع) با اعتبار ۱۷ میلیارد توامان اوایل دی ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

کریم از راه اندازی مرکز تصویر برداری بیماستان فارابی طی ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: مرکر ام. آر. آی فارابی با اعتبار ۷و نیم میلیارد تومان راه‌اندازی و نیز بخش سی. تی. اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) اواخر شهریور ماه امسال نصب خواهد شد.

وی میزان اعتبارات هزینه شده برای ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های استان کرمانشاه را ۵ تا ۶ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: پروژه بهداشت نیز از ۲ هفته آینده با تمرکز بر نواحی حاشیه نشین شهر کرمانشاه از سرگرفته می‌شود و و نواحی حاشیه نشین شهر به طور کامل تحت پوششش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند.

کریم کمبود تخت‌های بیمارستانی را مهم‌ترین معضل موجود یاد کرد و افزود: هم اکنون تعداد ۲۲۰۰ تخت در بیمارستان استان وجود دارد و استاندارد لازم با توجه به جمعیت استان ۶ هزار تخت است که حداقل تخت مورد نیاز ما ۴۳۰۰ مورد می‌باشد.

آغاز احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه تا پایان شهریور ماه امسال

وی احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه را پروژه‌ای عظیم عنوان کرد و گفت: زمین این بیمارستان روبروی بیمارستان سینا قرار دارد و طراحی نقشه جدید آن تا پایان شهریور ماه امسال انجام تا پروژه به پیمانکار واگذار شود.

وی در ادامه افزود: پیش بینی ما برای توسعه تخت‌ها در بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی افزایش تعداد تخت‌ها به میزان ۱۰۰۰ تخت است که البته در این راستا بحث ارتقا تعداد تخت‌ها در تمام بیمارستان‌ها نیز در حال انجام است و باید تا آنجا که ممکن است تعداد تخت‌ها را افزایش دهیم.

کریم با بیان مشکل کمبود تختهای بیمارستانی در تمام شهرستان‌ها گفت: در بحث تجهیزات آزمایشگاهی تا حد توان کار شده اما آزمایشگاه بزرگ رفرانس با صرف اعتبار ۱ و نیم میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هم اکنون از پروژه‌های عظیم آزمایشگاهی ما است.

وی احداث کارخانه آزمایشگاهی را از پروژه‌های مهم در بحث آزمایشگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: به منظور بهره وری لازم در این راستا به آزمایشگاهی مجهز نیاز داریم و هم اکنون آزمایشگاه‌های روستایی ما در بخش کوزران، سرفیروزآباد، ماهیدشت و چنار تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی بیمارستان سوختگی کرمانشاه تا بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به قول مساعد پیمانکار پروژه، ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح و آماده بهره‌برداری است.

جذب ۶۰ عضو هیئت علمی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کریم کلینیک روبروی بیمارستان امام رضا(ع) را پروژه‌ای مصوب از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری یاد کرد و بیان کرد: این کلینیک از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و اواخز پاییز امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی کمبود پزشک متخصص را از دیگر مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برشمرد و گفت: زمانیکه بنده کار را شروع کردم ۳۲۰ عضو هیئت علمی و ۳۲۰ پست هیئت علمی در دانشگاه وجود داتشت و در طول۱ سال گذشته ۱۰۰ پست به دانشگاه اضافه شده و شهریور ماه امسال نیز فراخوان جذب تعداد ۶۰ عضو هیئت علمی بالینی در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی اعلام می‌شود.

کریم با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ پزشک متخصص در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه جذب شده گفت: در بحث حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم ما ۳۰ درصد سهمیه اضافه داریم که انتظار می‌رود در طول ۴ سال به نتیجه برسد و پزشکانی مخصوص فعالیت و خدمات در این استان تربیت شوند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام رضا(ع) گسترش این مرکز را تابع قوانین و مقررات دانست و گفت: مجوز گسترش این مرکز با مسئولیت بخش خصوصی وجود دارد اما در سیستم دولتی بر اساس محاسبات ما مرکز مذکور در بیمارستان امام رضا(ع) برای ما کفایت می‌کند.

کریم توسعه زیرساخت‌ها به ویژه تختهای بیمارستانی و نیز ایجاد پایگاه در کشورها به ویژه عراق را از شرایط لازم جهت جذب توریست درمانی دانست و اظهار کرد: عمده بحث توریست درمانی ما در کشور عراق متمرکز است و با وجود تلاش‌های مکرر برای اخذ مجوز راه‌اندازی پایگاه و کلینیک  در عراق با مشکل مواجه شدیم.

وی با اعلام هشدار نسبت به گسترش و شیوع ابتلا به سرطان در کشور گفت: عامل بروز سرطان تک بعدی نبوده و  ۳ ریشه ژنتیک، ذاتی و محیطی دارد و مهمترین عامل بروز آن نوع زندگی پراسترس و نیز  تغذیه و عادت زندگی فرد است.

راه‌اندازی کلینیک‌های بیمارستانی در تمام شهرستانها

کریم افزود: با راه‌اندازی کلینیکهای بیمارستانی در سطح شهرستان‌ها انتظار می‌رود هیچ بیماری به خاطر نیاز به متخصص به مرکز استان مراجعه نکند و برنامه‌ای منسجم برای راه‌اندازی کلینیک‌های بیمارستانی با حضور متخصصان در تمام شهرستان‌ها داریم.

وی پیرامون اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخث کلینیک‌های درمانی گفت: در این راستا ساخت ۱ کلینیک با زیربنای ۲ هزار مترمربع دربیمارستان فارابی آغاز شده که امکان خدماتدهی تا منطقه کوزان را دارد.

کریم در ادامه بیان کرد: ۱ کلینیک در بیمارستان معتضدی با زیربنای ۲ هزار مترمربع، ۱ کلینیک در بیمارستان امام رضا(ع) باهدف ارائه خدمات به منطقه حاشیه شمال شهر و کلینیک روبروی دانشگاه علوم پزشکی با ۲ هزار مترمربع زیربنا را در دستور کار دتاریم.

وی با بیان اینکه فاز نخست کلینیک بیمارستان امام خمینی(ر) راه اندازیی شده، گفت: ایجاد پایگاه‌های متعدد بهداشتی، و کلینیک‌های درمانی بار سنگینی را از دوش مردم بر می‌دارد و در این راستا نظام پزشکی باید همکاری و نظارت لازم در رابطه با ساماندهی پزشکان پارکینگ را انجام دهد.

استفاده از ظرفیت سمن ها برای مقابله در امر اعتیاد

کریم بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بحث خیران و تحولات سلامت را از برنامه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان و بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد در امر ساماندهی اعتیاد اثرگذارند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون با رشد تعداد سمن‌ها در استان مواجه بودیم و درخواست ما از استانداری ابلاغیه گسترش سازمانهای مردم نهاد در سطح شهرستان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در مراکز مهم بحث پزشک شبانه روزی و بیتوته باید اجباری شود و در این راستا به حمایت و مساعدت وزارتخانه نیاز داریم.

کد خبر 2879712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سمانه ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      0 0
      توروخدا به فکر ما بیهوشیای بیکارم باشید.یه بیمارستان 100تخته با دوتا اتاق عمل رو که به قول خودتون ارتقا میدید، میشه200 تخت اما باز دو تا اتاق عمل. این وسط یه عالمه پرستار استخدام و یه عالمه بیهوشی و تکنسین اتاق عمل بیکار میشن. خواهشا بچه های بیهوشی رو تو بخش مراقبت ویژه و اورژانس هم استخدام کنین