۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱:۴۸

سوپرجام اروپا؛

بارسلونا فاتح سوپرجام اروپا شد/ سویا بازنده‌ای سربلند بود

بارسلونا فاتح سوپرجام اروپا شد/ سویا بازنده‌ای سربلند بود

تیم فوتبال بارسلونا در دیدار سوپرجام باشگاه‌های اروپا برابر سویا به سختی پیروز شد تا چهارمین جام متوالی را کسب کند و برای فتح شش گانه تنها دو جام دیگر را پیش روی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار سوپرجام باشگاه‌های اروپا را تیم‌های بارسلونا و سویا سه‌شنبه شب در تفلیس گرجستان برگزار کردند که طی آن تیم بارسلونا در پایان یک بازی سخت و دشوار که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید با حساب ۵ بر ۴ از سد رقیب اسپانیایی خود گذشت و فاتح این جام لقب گرفت. جدال دو تیم در طول ۹۰ دقیقه وقت معمول با تساوی ۴ - ۴ خاتمه یافته بود.

نیمه اول دیدار بارسلونا برابر سویا با حساب ۳ بر یک به سود شاگردان انریکه خاتمه یافت. ابتدا در دقیقه ۳ بازی بود که اور بانگا در دقیقه ۳ بازی دروازه بارسا را گشود و سویا را پیش انداخت. اما بارسلونا خیلی زود این گل را جبران کرد. لیونل مسی در دقیقه ۷ بازی کار را به تساوی کشاند.

دیدار تیم های بارسلونا و سویا

آبی اناری‌ها که بازی را تحت کنترل داشتند با ادامه حملات خود در دقیقه ۱۶ به گل دوم نیز دست یافتند. این بار هم لیونل مسی بود که دروازه حریف را باز کرد و بارسا را پیش انداخت. این پایان کار نبود و رافینیا در دقیقه ۴۴ برای سومین بار دروازه سویا را گشود تا نیمه اول با برتری مطلق بارسا خاتمه یابد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم بارسلونا روال خود را ادامه داد و خیلی زود به گل چهارم هم رسید. در دقیقه ۵۲ بود که سوارز با یک ضربه دقیقه و زمینی گل چهارم را به ثمر رساند. از آن پس بود که به یکباره روند بازی تغییر کرد و سویا به یکباره حمله ور شد. ابتدا خوزه آنتونیو ریس در دقیقه ۵۷ در دهانه دروازه بارسلونا دروازه این تیم را گشود و فاصله را کاهش داد.

با مصدومیت اینیستا و خروج او از زمین بارسلونا در میانه به مشکل مواجه شد و توپ و میدان را در اختیار حریف قرار داد. سویا که روجیه گرفته بود در دقیقه ۷۲ توسط کوین گامیرو از روی نقطه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند و در دقیقه ۸۱ بود که چیرو ایموبیله از پاس عرضی که برایش ارسال شده بود برای چهارمین بار دروازه بارسلونا را گشود تا سویا بازگشتی باور نکردنی به بازی داشته باشد.

دیدار تیم های بارسلونا و سویا

بارسلونا در دقایق باقی مانده یکی دو موقعیت روی ضربه کاشته به دست آورد که از آنها استفاده نکرد تا این بازی در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی بازی با تساوی ۴ - ۴ خاتمه یابد.

در وقت اضافه نخست اضافه این دیدار مهیج بازیکنان تیم سویا سعی کردند با تجمع در یک سوم دفاعی خودی فضا را از بازیکنان خسته بارسلونا بگیرند و در این راه نیز موفق عمل کردند تا نیمه نخست وقت‌های اضافه بدون رد و بدل شدن گلی خاتمه یابد.

در وقت دوم وقت‌های اضافه بارسلونا حریف را بیش از پیش تحت فشار قرار داد و به گل هم رسید. در دقیقه ۱۱۵ بازی بود مسی با یک حرکت انفرادی پشت محوطه جریمه حریف یک خطا از بازیکنان سویا گرفت. این ضربه را خود مسی به سمت دروازه حریف شلیک کرد که دروازه‌بان سویا برگشت داد اما پدرو در ریباند توپ را درون دروازه حریف قرار داد. پدرو که گفته می‌شود قصد جدایی از بارسا و پیوستن به منچستر یونایتد را دارد خوشحالی معنا داری بعد از این گل داشت. او در این بازی هم نیمکت نشین بود و جانشین ماسکرانو شد.

سویا در دقایق باقی مانده یک فرصت عالی را روی ضربه سر کوکه از دست داد و یک بار دیگر هم مدافع پیش تاخته این تیم توپ را به شکل خطرناکی بیرون زد تا بازی با همان برتری ۵ بر ۴ بارسلونا خاتمه یابد.

این چهارمین جام آبی اناری‌ها بود. آنها پیش‌تر قهرمان لالیگا، کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان شده بودند و برای فتح شش گانه سوپرجام اسپانیا و جام باشگاههای جهان را پیش روی دارند.

 

 

 

کد خبر 2880459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha