۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸

با ترجمه پروین علی‌پور ؛

«مادرجون» به بازار نشر رسید/ داستانی از عشق و مرگ برای بچه‌ها

«مادرجون» به بازار نشر رسید/ داستانی از عشق و مرگ برای بچه‌ها

کتاب «مادر جون! چرا اسمم یادت رفته؟!» اثر سالی مورفی با ترجمه پروین علی پور توسط نشر چشمه چاپ و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مادر جون! چرا اسمم یادت رفته!؟» نوشته سالی مورفی به تازگی با ترجمه پروین علی‌پور در قالب یکی از عناوین مجموعه «کتاب ونوشه» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

شخصیت اصلی این کتاب دختربچه‌ای به نام پِرل است که در حال بزرگ شدن و تغییر کردن است. داستان «مادر جون! چرا اسمم یادت رفته!؟» فضایی عاطفی دارد و درباره مفاهیمی چون عشق، مرگ و شهامت حرف دل زدن با دیگران است. این کتاب، برنده جایزه کتاب سال استرالیا در سال ۲۰۰۹ شده است. به علاوه نامزدی دریافت چند جایزه دیگر در حوزه کتاب را در کارنامه دارد.

همان طور که اشاره شد، شخصیت پرل در حال بزرگ شدن است. مادربزرگش دیگر او را نمی شناسد، بچه ها در مدرسه بدجنس شده اند و معلمش هم مدام از او می خواهد که شعرهای قافیه دار بسراید. این شرایطی است که پرل با آن ها مواجه است... متن داستان کتاب هم به صورت یک شعر بلند است.

سالی مورفی درباره چگونگی تولد این کتاب می گوید: «شبی تازه به رخت خواب رفته بودم که شعری به ذهنم رسید. آن را روی کاغذ نوشتم و در هفته های بعد، باز هم چیزهایی به آن اضافه کردم. سرانجام دریافتم که یک داستان شکل گرفته است. خوشحالم که شخصیتی مانند پرل در این داستان همراهی ام کرد. هرچند که هربار داستانش را می‌خوانم، اشکم در می آید.»

این کتاب علاوه‌بر متن شعرش، با تصاویری همراه است که توسط هیتر پاتر نقاشی شده‌اند. پاتر می‌گوید: «غمگین ترین لحظه این کتاب، زمانی است که پرل به چشمان مادربزرگش نگاه می کند و امیدوار است شوروحالی را که پیش تر در چشمان او بود، ببیند. اما امیدش ناامید می شود. همه ما همچون پرل بارها به چیزهایی فکر می کنیم که هرگز نمی توانند وجود داشته باشند!»

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

سه نفر در خانه ما هستند
و باید همین طور بماند
برای همیشه
من
مامانم
و مادرجونم.

اگر یکی از ما را از این جا ببرند
خانواده مان
ناقص می شود
مثل کفشی بدون بند
یا گلی بی گلبرگ.

خانواده ما را
سه نفر می سازند
نه یک نفر یا دو نفر.

این کتاب با ۸۰ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۵ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2881729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha