۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه:

سهم خانه‌های عالم از اعتبارات سربیشه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

سهم خانه‌های عالم از اعتبارات سربیشه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

بیرجند- رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات خانه های عالم نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن صفری ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان سربیشه اظهار کرد: خانه های عالم در ایران سابقه طولانی دارند.

وی بیان کرد: به برکت علما و بزرگان در کنار ساخت مساجد، خانه هایی برای سکونت عالم مسجد یا امام جماعت ساخته می شد که در آن به تبلیغات اسلامی و تبیین احکام دینی برای مردم می پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه اضافه کرد: رویکرد جدید در رابطه با خانه های عالم این است که این خانه ها ساخته می‌شود تا مبلغ بتواند همراه خانواده خود در آن سکونت پیدا کرده و با آرامش و بدون دغدغه به تبلیغات دینی بپردازد.

 حجت‌الاسلام صفری عنوان داشت: مردم ما همواره در کارهای خیر مشارکت داشتند اما مشارکت در این رابطه کافی نبوده، از این رو دولت نیز به یاری مردم شتافته و در برنامه خود حمایت اعتباری خانه عالم را قرار داده است.

۶۰۰ میلیون ریال سهم خانه های عالم شهرستان سربیشه در  سال جاری

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم دچار تغییراتی شده است، گفت: در حال حاضر میزبانی مبلغ با دشورای های بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه گفت:مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در راستای تکمیل، تعمیر و تجهیز خانه های عالم شهرستان سربیشه در سال ۹۴مصوب شد.

حجت‌الاسلام صفری رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات خانه های عالم نسبت به سال گذشته را نتیجه رایزنی های مستمر و هماهنگی های کامل با مسئولان مربوطه در شهرستان دانست.

وی تاکید کرد: خانه‌های عالم به‌منظور اسکان و بهره‌مندی روحانیون طرح هجرت و مستقر و همچنین روحانیون اعزامی از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان به مناطق روستایی، احداث شده‌اند.

کد خبر 2881892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha