۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۴

واعظی در جلسه شورای اداری خراسان شمالی:

امسال ۶۸۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختها مخابراتی هزینه می شود

امسال ۶۸۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختها مخابراتی هزینه می شود

بجنورد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به منظور توسعه زیر ساخت های مخابراتی خراسان شمالی، در سال جاری نیز ۶۸۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی افزود: به منظور تامین زیرساخت های ارتباطی در خراسان شمالی، سال گذشته یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال بودجه به این امر اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: به رغم محدودیت های كشور از لحاظ بودجه ای، خراسان شمالی تنها استانی است كه با یك فاصله كوتاه، بودجه آن تخصیص داده شد.

واعظی تخصیص اعتبار به استانهای فاقد زیرساخت های مناسب ارتباطی را یكی از اولویت های وزرات ارتباطات دانست و افزود: علاوه بر اعتبارات سال گذشته، امسال نیز ۶۸۰ میلیارد ریال دیگربه حوزه زیرساخت های ارتباطی خراسان شمالی تخصیص داده می شود.

محمود واعظی در جلسه شورای اداری خراسان شمالیی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یكی از مباحث مهم در حوزه ارتباطات، نگاه ویژه به استان هایی است كه زیرساخت های ارتباطی آن‌ها از میانگین كشوری عقب تر است.

واعظی در ادامه افزود: این وزارتخانه در نظر دارد تا در اولین فرصت زمینه استفاده از ارتباطات نسل سوم و چهارم را برای مردم این استان فراهم کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمامی روستاهای بالای ۱۰ و ۱۵ خانوار این استان از تلفن ثابت برخوردارند و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا ۲۶۱ روستای خراسان شمالی از امکانات اینترنت نیز بهره مند شوند.

تعهدات سفر مقام معظم رهبری انجام شده است

واعظی افزود: تمامی تعهدات مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به جز دیتا سنتر، انجام شده است که امیدواریم امروز با افتتاح ساختمان خریداری شده این مرکز، اقدامات لازم در راستای راه اندازی دیتا سنتر نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه پوشش تلفن همراه از اولویت های این وزارت خانه است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا زمینه پوشش تلفن همراه اول در تمامی نقاط استان فراهم شود.

دولت یازدهم بدهکار مردم خراسان شمالی است

واعظی دولت یازدهم را به مردم خراسان شمالی بدهکار دانست و گفت: مردم این استان در انتخابات سال ۹۲، رای بسیار بالایی را به آقای روحانی داده اند و این مهم، مسئولیت دولت را نسبت به مردم استان مضاعف می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حفظ و رعایت ارزشهای اسلامی، حفظ وحدت در داخل کشور و تحقق شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و همچنین تعامل بین قوا که از افتخارات دولت یازدهم است، بتوانیم برای اداره کشور دست به دست هم دهیم.

بازگشت رونق اقتصادی تا اوایل سال آینده

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: در دولت یازدهم تلاش کرده ایم تا مشکل اقتصادی و معیشت مردم را حل کنیم.

واعظی با تاکید بر اینکه مساله اقتصاد با شعار و حرف حل نمی شود، افزود: باید با سازماندهی، برنامه ریزی و فرهنگ سازی تلاش کنیم تا با کوچک کردن دولت، بخش اعظم کار را به مردم بسپاریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تا اواخر امسال و یا اوایل سال آتی رونق اقتصادی به جامعه باز خواهد گشت و کشور وارد مرحله جدیدی در بخش اقتصادی خواهد شد، که امیدواریم که رویداد اقتصادی بتواند گره گشای مشکلات کار و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

تنظیم روابط خارجی

واعظی در مورد روابط خارجی نیز با تاکید بر وحدت و انسجام همه گروهها در داخل کشور گفت: ایران اسلامی با توجه به وقایعی که در کشورهای اطراف آن می گذرد تلاش خواهد کرد تا با هوشمندی و مراقبت ضمن دفاع از تمامیت ارضی کشور، روابط خود را با همسایگان تنظیم کند.

وی افزود: امروز تمامی کشورهای همسایه به این نقطه رسیده اند که امنیت آنها در سایه دوستی با جمهوری اسلامی تحقق خواهد یافت.

محمود واعظی در جلسه شورای اداری خراسان شمالیی

واعظی اظهار داشت: تنظیم روابط با كشورهای همسایه به منظور رونق صادرات، تحولات سازنده و راهبردی در سند چشم انداز ۲۰ ساله، تنظیم روابط خارجی از دیگر سیاست های مهم دولت است.

ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های دولت یازدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه ایجاد اشتغال یكی از دغدغه های مهم دولت یازدهم است، تصریح كرد: برای رفع این دغدغه كمیته مشتركی بین وزارت ارتباطات و استانداری خراسان شمالی تشكیل می شود كه در این جلسات در خصوص تولید محتوا، دولت الكترونیك وسایر مواردی که می تواند برای جوانان ایجاد اشتغال كند بحث و بررسی و تصمیمات و پیشنهادات لازم ارائه شود.

فیبر نوری محور جنوبی استان باید تکمیل شود

استاندار خراسان شمالی نیز در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان، با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته دولت یازدهم در راستای توسعه استان افزود: در حوزه مخابرات انتظار می رود تا با توجه به اقدامات صورت گرفته، فیبر نوری محور جنوبی استان نیز تكمیل شود.

سید علی اكبر پرویزی گفت: بهره برداری از فیبر نوری محور جنوبی استان نیازمند مساعدت همه جانبه وزارت ارتباطات است.

کد خبر 2882764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha