۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲

گزارش مهر؛

جای دستیار ویژه رئیس جمهور کجاست؟

جای دستیار ویژه رئیس جمهور کجاست؟

حضور حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در جایگاه هیات رئیسه اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت این سوال را در ذهن ایجاد می کند که جای دستیار ویژه رئیس جمهور در نهاد حکومتی کجاست؟

خبرگزاری مهر- گروه سیاست- حسین فریدون؛ چهره ای که هرجا رئیس جمهور حضور داشته باشد در گوشه ای از عکس ها او را هم می توان دید.

برادر رئیس جمهور که حکم رسمی آن در پاستور دستیار ویژه است؛ اما نقشی بیش از این سمت و جایگاه را در دولت ایفا می کند.

امروز در «آیین افتتاحیه ششمین مجمع جهانی اهل‌بیت» که رئیس جمهور برای ایراد سخرانی در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفت به همراه او حسین فریدون هم به این جایگاه رفت و تا اتمام سخرانی رئیس جمهور بر روی صندلی هیات رئیسه نشست.

اما این اولین بار نیست که فریدون در جایگاهی که نباید باشد قرار می گیرد. برای این اتفاق نمونه های زیادی در ۲ سال اخیر می توان برشمرد. مثلا حضور فریدون در اجلاسیه خبرگان رهبری در اسفندماه ۹۳ نیز امری غیر عادی بود که مورد تامل و توجه رسانه‌ها و حتی اعضای مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت.

فریدون

در آن اجلاس حسین فریدون به همراه رئیس جمهور وارد صحن این مجلس شد و در جایگاه اعضای خبرگان رهبری نشست و با وجود آنکه بخشی از آن جلسه غیرعلنی و محرمانه بود اما دستیار ویژه  کماکان در صحن مجلس خبرگان حضور داشت.

البته حضور فریدون تنها به مراسم داخلی ختم نمی شود و در مذاکرات هسته ای نیز شاهد حضور او در کنار تیم مذاکره کننده بودیم تا جائی که صندلی دست راست محمد جواد ظريف را تصاحب كرده بود، هر چند در رسانه ها گفته شد دلیل آن فقط انتقال پیام های مهم به رئیس جمهور به زبان سرخه ای بوده و وی در فرآیند مذاکرات نقشی نداشته است.

در شرایطی که حضور مداوم و پر رنگ افراد خاص همراه روسای جمهور، در اذهان عمومی چندان سابقه خوشی ندارد، این موضوع مورد توجه قرار می گیرد که حوزه حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در نهادحکومتی کشور کجاست و آیا می توان به صرف برادر رئیس جمهور بودن در همه جایگاه‌ها حضور یافت؟

 

 

کد خبر 2883608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha