۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹

آیت الله علما:

اهداف هلال احمر منطبق بر آموزه های اسلام است

اهداف هلال احمر منطبق بر آموزه های اسلام است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه کار نیروهای هلال احمر همواره و در همه زمان ها یاری رساندن است، گفت: اهداف این جمعیت منطبق بر تعالیم و آموزه های اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در نشست با سرپرست جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: اصل و بنای کار جمعیت هلال احمر خدمت رسانی به محرومین است و برای فراموش نکردن این اصل مهم باید جایگاه این هدف را ارتقاء داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: کار خدمت رسانی بسیار مقدس و حساس بوده و از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه توانمندان باید در مواقع حساس به کمک محرومین و ضعفا بشتابند، بیان کرد: کار جمعیت هلال احمر همواره و در همه زمان ها یاری رساندن است، اما در مواردی همچون سیل، زلزله و... این حساسیت بالا  می رود و اعضای خدمت رسان آن باید همیشه برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان و گرفتاران در داخل و خارج از کشور آماده باشند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در زلزله بم نقش پر رنگی داشت، اذعان کرد: همواره شاهد آن هستیم که علاوه بر زمان وقوع سیل و زلزله، در دیگر ایام سال همچون نوروز نیز بار کاری و فعالیت جمعیت هلال احمر بالا می رود و با ارائه خدمات حافظ امنیت جان عموم مردم هستند.

 وی خاطر نشان کرد: اعضای جمعیت هلال احمر باید با انجام فعالیت و حساسیتی که در این کار وجود دارد بتوانند جایگاه کار جمعیت هلال احمر را  در نظر بگیرند و جهت ارتقاء جایگاه این سازمان خیریه و بشردوستانه تلاش کنند و آن را در راس فعالیت ها قرار دهند.

حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در انجام کارهای بشردوستانه

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر انجام فعالیت های اجتماعی و در کنار مردم بودن است.

کاووس محمودی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و... نقش و حضور موثری دارد و با دخالت در تمام این زمینه ها جزو بهترین یاری گران به گرفتاران است.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و طبق دستورات و آیات قرآن کریم آمده که کمک رسانی به همنوع از بهترین عبادت ها است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر با در نظر گرفتن دستورات خداوند که بر اساس آن دین اسلام بنا شده دستورالعمل های فعالیت خود را بنا نهاده و پایبند به دستورات اسلام در تمام برنامه ها است.

محمودی عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است که هرکس یک نفر را احیا کند یعنی یک جامعه را احیا کرده است و برهمین اساس جمعیت هلال احمر با قراردادن مسائل دینی و مذهبی در اولویت و هم ردیف با دستورالعمل های این سازمان بشر دوستانه، فعالیت می کند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان نظام یافته است که در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، امدادی و... فعالیت می کند، اذعان کرد: جمعیت هلال احمر در چارچوب و قاعده دینی و اسلامی و با انگیزه تفکر و نیت اسلامی برنامه ریزی و فعالیت می کند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با توجه به مسائل دینی، آسیب شناسی اجتماعی، توجه به حوزه امداد و نجات و از همه مهمتر جلب رضایت مردم توان نیروهای خود را تقویت می کند و به آنها به بهترین نحو خدمات مطلوب را ارائه می دهد.

کد خبر 2884694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha