۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۰

۱۵۰ کشته در حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه

۱۵۰ کشته در حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه

شورشیان بوکوحرام با حمله به روستایی در شمال شرق نیجریه ۱۵۰ نفر را با غرق کردن در رودخانه و شلیک مستقیم گلوله به قتل رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته شاهدان عینی ده ها فرد مسلح روز پنجشنبه گذشته با موتور سلیک و خودرو به ساکنان روستای کوکوا – گاری در شمال شرق نیجریه حمله کرده و شماری را به قتل رسانده و باعث ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان شدند.

یکی از از ساکنان محلی در این مورد گفت: به محض اینکه ساکنان مجبور به فرار شدند، افراد مسلح آتش گشودند. به گفته وی تعدادی از کسانی که در تلاش برای فرار بودند در رودخانه غرق شدند.

وی با بیانکه طبق آخرین آمار شمار افراد کشته شده از طریق شلیک گلوله و غرق شدن در رودخانه به ۱۵۰ نفر رسیده، افزود: افراد مسلح صیادانی را نیز که در تلاش برای نجات افراد از غرق شدن در رودخانه بودند به قتل رساندند. بر این اساس ساکنان محلی با گذشته چند روز توانسته اند اجساد شماری از غرق شدگان را از رودخانه بیرون بکشند.

طبق این گزارش خبر حمله افراد مسلح به این منطقه در شمال شرق نیجریه، به خاطر اینکه مهاجمان تمام کانال های ارتباطی روستا را قطع کرده بودند، ۵ روز بعد منتشر شد.

هرچند مقامات نیجریه ای شما افراد کشته شده را حدود ۵۰ نفر اعلام کرده ولی منابع محلی و شاهدان عینی می گویند شمار کشته شده ها بیش از ۱۵۰ نفر است.

کد خبر 2886854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha