۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

تولید سالانه ۱۰۰ واگن ریل باس در ایران

تولید سالانه ۱۰۰ واگن ریل باس در ایران

مدیرعامل شرکت ایریکو با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ۱۰۰ دستگاه واگن ریل باس در سال را داریم، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۵۰ واگن ریل باس را تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی مقدمی در مراسم آغاز به کار مجدد خط تولید «ریل‌باس» در ایران، گفت: ایریکو در چهار سال گذشته دشواری‌های بسیاری را تحمل کرده و اگر از خودگذشتگی کارگران و مدیران آن نبود، هرگز نمی‌توانست این راه را تا امروز طی کند.

وی افزود: ایریکو در سال ۸۳ با قرارداد ساخت ۱۲۰ واگن ریل‌باس با شرکت رجا که در ادامه به ۱۵۰ دستگاه افزایش یافت، کار خود را آغاز کرد و تا پایان سال ۹۱ تعداد ۲۴ واگن از موضوع این قرارداد به صورت «سی بی یو»، ۲۴ واگن به صورت «سی کی دی» و ۸ واگن به صورت «پی ال بی» به کارفرما تحویل داده شد.

مدیرعامل شرکت ایریکو با اشاره به اینکه به دلیل واگذاری شرکت رجا به بخش خصوصی، حذف ردیف بودجه برای پروژه، تاخیر طرف خارجی در ارسال مدارک حمل، منقضی شدن زمان اعتبار فاینانس و اعتبار اسنادی، عدم تمدید اعتبار اسنادی و عدم ترخیص قطعات از گمرک این پروژه را متوقف کرد، گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده در شرکت ایریکو بی‌نتیجه مانده است و بخش عمده‌ای از تولید این شرکت در سه سال گذشته معطل ماند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم خط تولید ریل‌باس در این شرکت با ترخیص کالاهای موجود در گمرک بندرعباس دوباره آغاز به کار کرد، افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، ما در ایریکو آمادگی تولید ۱۰۰ واگن در سال را داریم و امیدواریم تا پایان سال آینده همه ۱۵۰ واگن موضوع قرارداد را به کارفرما تحویل دهیم.

مقدمی افزود: در زمینه تامین واگن‌های حمل و نقل درون شهری بیشترین حجم قرارداد تامین واگن‌های مترو در خارج از تهران در شرکت ایریکو متمرکز شده، ضمن اینکه در حال حاضر قرارداد تامین ۱۲۰ واگن خط دو متروی کرج و ۱۳۵ دستگاه واگن خط یک متروی شیراز با شرکت ایریکو منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت ایریکو با اشاره به اینکه این شرکت برای نخستین بار در کشور برای تامین ناوگان پروژه‌های متروی کرج و شیراز با همکاری یک شرکت طراح بین‌المللی تصمیم گرفت، گفت: با توجه به اینکه در این روش تامین تجهیزات توسط شرکت ایریکو انجام می‌شود، در عقد قرارداد با شرکت‌های اروپایی، موضوع انتقال تکنولوژی به سازندگان داخلی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: پروژه تامین متروی ناوگان کرج و شیراز با همکاری شرکت اروپایی تا مرحله انعقاد قرارداد تامین تجهیزات اصلی پیش رفت اما این پروژه ها به دلیل عدم تامین نقدینگی مورد نیاز، متوقف شد که اخیرا با تامین مالی سازمان قطار شهری شیراز به زودی شاهد تامین ناوگان مورد نیاز خط یک متروی شیراز خواهیم بود.

مقدمی به سه محور اصلی فعالیت این شرکت اشاره کرد و افزود: فعالیت در زمینه تامین ناوگان حومه‌ای و تلاش برای صادرات واگن‌های ریل‌باس به کشورهای عربی منطقه، فعالیت در حوزه تامین ناوگان مورد نیاز در حمل و نقل ریلی درون شهری و سرمایه‌گذاری در حوزه تامین ناوگان قطارهای پرسرعت از اولویت‌های این شرکت است.

وی با بیان اینکه در زمان رکود این شرکت در بخش تعمیرات و بازسازی واگن‌ها فعالیت داشته است، گفت: پیش‌بینی ما این است که در چند سال آینده با رشد خوبی در تامین ناوگان مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ایریکو ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت واگن‌سازی کشور استفاده شود و سهم داخل افزایش یافته و خودکفایی این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توزیع سفارشات بین واگن‌سازان داخلی باید به گونه‌ای باشد که حداکثر استفاده از سرمایه‌گذاری‌ها انجام گیرد.

کد خبر 2887109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha