۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۶

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

ظرفیت های درونی برای رفع مشکلات مورد توجه قرارگیرد

ظرفیت های درونی برای رفع مشکلات مورد توجه قرارگیرد

همدان- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه برخی مشکلات جامعه را می توان با استفاده از ظرفیت های درونی حل کرد، گفت: توجه به ظرفیت های درونی جامعه حل مشکلات را آسان می کند.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدابراهیم الهی تبار شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مجمع مشورتی توسعه استان همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی استان همدان بحران آب و کم آبی است، گفت: چه لزومی دارد محصولاتی از استان همدان صادرکنیم که آب بسیاری برای آنها صرف می شود.

وی با بیان اینکه یکی از ایده هایی که می توان درمجمع به آن پرداخت موضوع آب است، گفت: ماهیت وشکل کار را باید طرح هایی قرارداد که به علت محدودیت منابع موفق نبوده اند تا به شکل قوی تر و قابل توجه به این طرح ها پرداخته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان با بیان اینکه برای این طرح باید فکراساسی شود تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: باید به گونه ای حرکت کنیم که حرکتمان به سوی توسعه و پیشرفت کشور باشد.

الهی تبار با اشاره به اینکه پیشرفت خوبی در حوزه های مختلف با توجه به منابع کم داشته ایم، بیان کرد: این پیشرفت را مدیون نیروهای متخصص کشورهستیم.

وی گفت: کشور در زمینه های سلامت، سیاست واقتصاد علیرغم محدودیت های زیاد با مدیریت خوب پیشرفت کرده است.

توسعه کشور بدون مشورت و اندیشه همگانی امکان پذیرنیست

مدیر جمعیت هلال احمراستان همدان نیز با بیان اینکه دولت فعلی با مشورت و اندیشه پیش رفته است، گفت: توسعه کشوربدون مشورت و اندیشه پیش نخواهد رفت و این موضوع یکی از دلایل تشکیل مجمع مشورتی است.

بهروز کارخانه ای افزود: هدف از تشکیل این مجمع بررسی مشکلات بالقوه استان ها ازنظر اقتصادی، کشاورزی، تجارت داخلی وخارجی و به عبارت دیگر آمایش این سرزمین باتوجه به امکانات موجود است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر ازاهداف این مجمع تجزیه وتحلیل پیشنهادات است، گفت: آن چیزی که مدنظر این مجمع قراردارد تجزیه وتحلیل پیشنهادهای استان ها، تنظیم برنامه ها براساس توافقات و ارايه خط مشی دولت است.

مدیر جمعیت هلال احمراستان همدان ادامه داد: بررسی وهماهنگی برنامه های سفرریاست جمهوری به استان ها، شرکت درجلسات برنامه ریزی استان وانجام ماموریتای ویژه ای که بادستور مجمع انجام می شود از دیگربرنامه های این مجمع است.

کارخانه ای با اشاره به اینکه طرح ها وبرنامه های توسعه کشوری به سازمان مدیریت برنامه ریزی ارایه می شود، گفت: این برنامه ها درتعیین برنامه های ششم توسعه و برنامه های اعتبارات تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه گفت: اگر از این امکانات مجمع به نحو احسن استفاده شود هیچ برنامه ای بدون توجه نخواهد ماند.

مدیر جمعیت هلال احمراستان همدان با بیان اینکه دایره کارمجمع مشورتی گسترده است، عنوان کرد: تمرکز فقط روی مشکلات اقتصادی نیست و تمام مشکلات را مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 2889351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha