۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱

رئیس دادگستری دزفول:

۹۹ درصد پرونده های حل اختلاف دزفول به صدور حکم منجر شد

۹۹ درصد پرونده های حل اختلاف دزفول به صدور حکم منجر شد

دزفول - رئیس دادگستری دزفول گفت: خوشبختانه با تلاش صورت گرفته، ۹۹ درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف دزفول به صدور حکم منجر شد.

صادق ابوهلال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعضای شورای حل اختلاف شهرستان که متشکل از شورای شهر، معتمدان و بزرگان مناطق مختلف هستند؛ تاکنون در ۹۹ درصد پرونده ها موفق به صدور حکم شده اند و بیش از ۱۰۰ زندانی را نیز تاکنون آزاد کرده اند.

وی با اشاره به وجود مجتمع های حل اختلاف در شهرک های صفی آباد، امام و عدالت دزفول اظهار کرد: این مجتمع های حل اختلاف توسط مردم و خیران ساخته شده اند، ضمن اینکه مجتمع های حل اختلاف در نقاط سردشت، شهيون و شمس آباد نیز به زودی تکمیل و یا نوسازی می شوند که مشابه این موارد در هیچ جاي استان وجود ندارد.

رئیس دادگستری دزفول عنوان کرد: شورای حل اختلاف دزفول تاکنون در ۱۰۰  پرونده  دارای بار مالی بیش از صد میلیون تومان تا یک میلیارد تومان به مصالحه رسیده ضمن اینکه پرونده های برخوردار از بار مالی تا سقف ۲۵ میلیارد زیادی را نیز تاکنون به مصالحه رسانده است.

ابوهلال افزود: به عنوان مثال پرونده مالی صندوق پیروان نبوت و شرکت نیروی انتظامی نیز توسط همین شورای اختلاف فیصله یافته است، ضمن اینکه پرونده قتل شهرک شاه آباد با چهار قتل و یک صد زندانی تحت نظر شورای حل اختلاف است.

وی به پرونده تخلف مسکن سازی پارس مهنا اشاره کرد و گفت: فرد مجرم در مرحله محکومیت است و تمام شاکیان این پرونده با حضور در دادگاه به شکایت هایشان رسیدگی می شود.

رئیس دادگستری دزفول افزود: پرونده تخلف شرکت دامن خشک با برخورداری از ۶۰۰ شاکی نیز با جدیت در حال رسیدگی است.

ابوهلال در خصوص پرونده تخلف بزرگ شرکت مهر زراعت کارسبز آب نیز عنوان کرد: این پرونده که هزار و ۳۶۰ شاکی دارد در حال حاضر در مرحله صدور قرار مجرمیت و کیفر خواست برای مدیرعامل شرکت یعنی امین پلارک است که جهت صدور رای به دادگاه ارجاع داده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل حجم بالای رسیدگی به این پرونده، یک شعبه از دادسرا مخصوص رسیدگی به این پرونده شده است، افزود: مقرر شده تا روزانه تعدادی از شاکیان این پرونده برای ثبت شکایت و مشخص شدن میزان طلب و سود اقدام کنند تا دادگاه پس از تحقیق بتواند پرونده را به نحو احسنت اجرا کند ضمن اینکه وقت رسیدگی نیز اعلام شده است.

کد خبر 2890116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha