۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹

«پلک تهران» آثار حسین اصلانی را بررسی می کند

«پلک تهران» آثار حسین اصلانی را بررسی می کند

بیست‌ و ششمین نشست «پلک تهران» با موضوع «موسیقی معاصر ایران فولک - مدرن با نگاهی به آثار حسین اصلانی»، ۴ شهریورماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست روز چهارشنبه چهارم شهریور با سخنرانی محمد سریر، نادر مشایخی، مهران پورمندان، بیژن ظلی، علی احمدی‌فر و سروش ریاضی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

حسین اصلانی به‌ طور خودآموز نواختن آکاردئون را تجربه کرد و در سال‌های نوجوانی طی تحصیل در مقطع متوسطه به تمرین‌های شبانه نوازندگی پیانو در هنرستان موسیقی پرداخت. این تلاش‌ها سبب شد در سال ۱۳۳۶ به هنرستان موسیقی در رشته موسیقی کلاسیک راه یابد و از محضر استادانی مانند تاتیانا خاراتیان در نوازندگی پیانو، فریدون فرزانه برای تئوری و سلفژ و هوشنگ استوار در دروس هامونی، ارکستراسیون و آهنگ‌سازی بهره ببرد.

حسین اصلانی

اصلانی در سال ۱۳۴۰ به‌عنوان آهنگساز، تنظیم‌کننده و پیانیست در رادیو و تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد و برای بسیاری از خوانندگان و آهنگسازان صاحب‌نام از جمله زنده‌یاد محمد نوری، محمد سریر و فریدون شهبازیان قطعاتی را تنظیم کرد و در کنار آهنگسازی به طور پیوسته به تدریس و آموزش موسیقی مشغول شد. او یکم فروردین ۱۳۵۱ با مهاجرت به آمریکا، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکستراسیون نزد اساتیدی مانند پروفسور دیری جان مایزل و پرفسور جول توم در دانشگاه پرچس سونی درس آموخت.

او با تلاش در امر آموزش موسیقی در رشته پیانو و آهنگسازی توانست تأثیر مطلوبی بر شهر محل اقامتش یعنی نیویورک بگذارد و شاگردان بسیاری را پرورش دهد که بسیاری از آن‌ها به چهره‌های موفق موسیقی در آمریکا بدل شده‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند چهارم شهریور ساعت ۱۸:۳۰ به تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 2894308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha