۳ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۸

مشاور معاون مطبوعاتی ارشاد خبر داد؛

امکان اشتراک ۱۱۶ نشریه برای مردم فراهم شده‌است

امکان اشتراک ۱۱۶ نشریه برای مردم فراهم شده‌است

مشاور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: تاکنون ۱۱۶ نشریه در «سامانه اشتراک نشریات» ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبسایت معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، مهران عباسی انارکی، مشاور معاون مطبوعاتی که تیرماه از اعمال برخی تغییرات اصلی در اجرای طرح اشتراک نشریات در سال ۹۴  خبر داده بود، گفت: بعد از آغاز دور جدید فعالیت سامانه اشتراک نشریات با تسهیلات ویژه تا کنون بالغ بر ۱۱۰ رسانه از این طرح استقبال کردند که در میان آنها ۲۸ روزنامه، ۱۸ هفته نامه، ۱۱ دوهفته نامه، ۴۷ ماهنامه، ۷ دوماه نامه و ۵ فصل نامه، به چشم می‌خورد.

وی افزود: در شیوه جدید، ناشران پس از اینکه مستقیماً با معاونت مطبوعاتی (موسسه نشرآوران) تفاهم نامه امضا کردند، مجری توزیع خود را معرفی و یا از بین مجریان دارای صلاحیت حرفه ای، انتخاب و بر عملکرد آنها نظارت می‌کنند.

به گفته عباسی، هدف اصلی این طرح، ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه و مطبوعه‌خوانی در کشور و همچنین حمایت هوشمندانه از سازمان و بدنه‌ اجرایی مطبوعات از طریق ایجاد سامانه‌ مکانیزه‌ اشتراک است چرا که با اجرای این طرح، بخشی از کمک دولت در بخش مطبوعات در مقصد پرداخت می‌شود.

رئیس هیات مدیره موسسه مطبوعاتی نشرآوران اضافه کرد: با پایین آمدن بهای تهیه و تولید نشریات، امکان آنکه محصولات فرهنگی در سبد خانوار قرار گیرد، افزایش می‌یابد و مخاطبان با قیمت کمتری مشترک نشریات می‌شوند و وضعیت اقتصادی نشریات بهبود می‌یابد.

وی در عین حال در خصوص سقف حضور نشریات در این طرح تصریح کرد: چناچنه تقاضاها فراتر از میزان حمایت پیش بینی شده برود، احتمال اعمال برخی محدودیت‌هابرای متقاضیان جدید وجود دارد.

بر اساس این گزارش و مطابق اعلام معاونت مطبوعاتی، تسهیلات این معاونت برای طرح اشتراک، متغیری است از ضریب کیفی نشریات که در این مرحله برای همه نشریات یک و معادل ۵۰ درصد قیمت نشریه در نظر گرفته شده است و سقف اشتراک برای روزنامه ها، ۳۰۰۰ و برای مجلات ۲۰۰۰ مشترک تعیین شده است که بعد از یک ماه از انعقاد قرارداد حداقل تعداد مشترکین برای روزنامه‌ها۵۰ و برای مجلات باید به ۲۵ مشترک برسد در غیر اینصورت نشریه در سامانه غیرفعال می‌شود.

همچنین میزان تسهیلات معاونت مطبوعاتی، ۵۰ درصد قیمت نشریه در زمان اخذ اشتراک است که برای روزنامه‌ها۵۰۰ تومان و برای مجلات ۲۵۰۰ تومان است به عبارتی سقف تسهیلات برای روزنامه‌هایی با قیمت بیش از هزار تومان و مجلاتی با قیمت بیش از  ۵ هزار تومان نیز همان ۵۰۰ و ۲۵۰۰ تومان است. هزینه ارسال در قالب همین طرح ولی جداگانه پرداخت می‌شود و کارکنان دفتر سامانه اشتراک با روش‌های مختلف و پیمایشی به صورت مکرر و جامع بر عملکرد ناشران و توزیع کنندگان نظارت و آن را ارزیابی می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه eshterak.ir نشریه مورد علاقه خود را  با پرداخت سهم اشتراک و استفاده از تسهیلات ویژه تخفیف ۵۰ درصدی مشترک شوند. ناشران و مجریان توزیع نیز که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند، می‌توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سامانه اشتراک کسب کنند.

کد خبر 2894827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha