۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳

مدیر انتشارات فرهامه خبر داد:

انتشار «چای نوشی به مثابه فرهنگ»/ «رستاخیز اسطوره» تدوین شد

انتشار «چای نوشی به مثابه فرهنگ»/ «رستاخیز اسطوره» تدوین شد

مدیر انتشارات فرهامه از آماده‌سازی دو کتاب «رستاخیز اسطوره» و «چای نوشی به مثابه فرهنگ» برای انتشار خبر داد.

معصومه ابراهیمی مدیر انتشارات فرهامه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار در دست چاپ این انتشارات گفت: یکی از آثاری که در دست چاپ داریم، «رستاخیر اسطوره» نام دارد که در ادامه کتاب «خوانش بیماری در بستر اسطوره» آن را چاپ خواهیم کرد. این کتاب درباره اهمیت بازگشایی تفکر اسطوره‌ای در جهان مدرن است. 

وی افزود: کتاب مذکور نوشته عبدالرضا ناصرمقدسی متخصص مغز و اعصاب است که تحقیقات زیادی در رابطه با بیماری ام. اس دارد. او در کتاب «رستاخیر اسطوره» بعد از اشاره به اهمیت رجوع به تفکر اسطوره ای در زندگی امروز، به بیماری ام. اس می پردازد و برخی اسطوره ها مانند اسطوره‌های زرتشت و مانی را مطرح می‌کند که می توانند به بازگشایی و صحبت درباره این بیماری، کمک کنند. این کتاب در حال حاضر مجوز چاپ را گرفته و تا چند هفته آینده، آن را با حجم ۱۸۰ صفحه منتشر خواهیم کرد.

این مدیر نشر در ادامه گفت: یکی دیگر از آثاری که در دست چاپ داریم، کتاب مشترکم با دکتر پیمان متین است که درباره حضور چای در فرهنگ اجتماعی مردم ایران است. این کتاب که «چای نوشی به مثابه فرهنگ» نام دارد، به زودی و نهایتا تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد.

ابراهیمی گفت: چای به دلایل مختلف، جای بسیاری از نوشیدنی ها را در فرهنگ، آیین ها و آداب و رسوم ما گرفته است. این که چرا این نوشیدنی وارد زندگی ما شد، در آیین های سور و سوگ مهم شد و همچنین نقش روزمره اش که تبدیل به یک عنصر پیونددهنده در روابط اجتماعی شده است، از جمله مواردی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند. دلایل و پیشینه این اتفاق که چه شد چای به کلی جای قهوه را گرفت و آن را از میدان به در کرد، در این کتاب توضیح داده شده است. به علاوه ابزار و وسایل چای نوشی نیز در این اثر تشریح شده است.  این کتاب به نوعی به انسان شناسی غذا کمک می کند.

کد خبر 2896047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha