۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱

فیلم « دستان کوچک طلایی» به جشنواره کشوری رسید

فیلم « دستان کوچک طلایی» به جشنواره کشوری رسید

قائم‌شهر - فیلم کوتاه داستانی « دستان کوچک طلایی» از قائم‌شهر به جشنواره فیلم کودک کشور راه یافت.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: فیلم‌برداری فیلم کوتاه با عنوان دستان کوچک طلایی با همکاری اداره ارشاد شهرستان قائم‌شهر انجام شد و این فیلم ۱۵ دقیقه ای با استفاده از ظرفیتها و بازیگران بومی منطقه تولید شده است.

فیلم دستان کوچک طلایی به عنوان اولین اثر داستانی از شهرستان قائمشهر به جشنواره کشوری کودک راه یافته است.

سیدعلی علوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائمشهر در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه این اثر اولین فیلمی کوتاهی است که به جشنواره راه پیداکرده است، گفت: قایمشهر مهد هنر است و جوانان با انگیزهٔ قائم‌شهری از استعداد خوبی برخوردار هستند و از هیچ کمکی برای هنرمندان دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم کوتاه که با صلاحدید، مجوز ارشاد رابه آن اختصاص دادیم، دارای فیلم‌نامه منتخب جشنواره کودک بود که اکنون خود را برای ارائه به جشنواره کشوری فیلم کودک کشور آماده می‌کند.

وی بومی بودن عوامل فیلم و بازیگران را از نکات مثبت ذکر کرد و افزود: تمام هماهنگی‌های لازم برای رسیدن این کار به جشنواره انجام‌شده است.

در ادامه پوریامهر نویسنده و کارگردان فیلم‌نامه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سالهای متمادی گروه‌های مختلف هنری به‌خصوص در حوزه فیلم کوتاه در شهرستان قایمشهر به دلیل عدم‌حمایت‌های کافی نتوانستند از خود حرکتی نشان دهند و مورد، بی‌مهری قرار گرفتند.

 کارگردان فیلم‌نامه "دستان کوچک طلایی" با نظر بر اینکه اکنون از حمایت‌های بی‌دریغ ارشاد، بهره‌مند شدیم گفت: با حضور علوی ریاست جدید ارشاد توانستیم فیلم‌نامه‌ای که منتخب جشنواره کودک شده بود را به جشنواره فیلم  کودک کشور برسانیم.

 وی با اشاره به اینکه جشنواره در انتهای شهریور هم‌زمان با بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد، افزود: این کار ۱۵ دقیقه‌ای به جشنواره کودک کشور راه پیدا کرده است و نکته حائز اهمیت این که از ظرفیت و قابلیت‌های خود شهرستان استفاده‌شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون هفت فیلم‌نامه نوشته است که است گفت: سه فیلم‌نامه به جشنواره‌های مختلف راه‌یافته است و این فیلم‌نامه به موضوع زود قضاوت کردن والدین به رفتار کودکان می‌پردازد. 

در ادامه بابا نژاد تهیه‌کننده این فیلم کوتاه در خصوص انتخاب بازیگران فیلم‌ گفت: از یک آموزشگاه سینمایی که در سطح شهر فعال است و به آموزش کودکان در این حوزه می‌پردازد کمک گرفتیم و با گزینش، دو کودک پسر ۸ و ۹ ساله منتخب برای بازیگری این فیلم‌نامه انتخاب شدند.

وی افزود: مکان فیلم‌برداری با هماهنگی آموزش‌وپرورش به خاطر سطح خوب و مدیریت فعال، مدرسه ابتدایی شهید رجایی قایمشهر انتخاب شد.

وی گفت: کار کردن با کودکان سختی کار خود را به همراه دارد ولی ما توانستیم این کار را حدود سه ماهه تولید کنیم.

 

کد خبر 2898021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha