۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان:

بیمه ۴۰۰۰ قالی‌باف زنجانی لغو شد

بیمه ۴۰۰۰ قالی‌باف زنجانی لغو شد

زنجان-رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: بیمه ۴ هزار قالی باف طی دو سال گذشته در استان زنجان لغو شده است.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، از حذف بیمه چهار هزار قالی‌باف در زنجان خبر داد و افزود: به‌علت عدم پرداخت به‌موقع حق بیمه و تغییر شغل، بیمه این افراد با توجه به نظارت‌های انجام گرفته حذف شده است.

وی اظهار داشت: نظارت و بازرسی‌ از دار قالی‌ها در استان زنجان از مردادماه سال گذشته شروع شده و این کار با همکاری اتحادیه فرش و تامین اجتماعی انجام می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و بیمه تامین اجتماعی بر نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها بسیار مصمم است و تا ظرفیت ۱۰۰ درصدی نظارت لازم را دارد.

جعفری تاکید کرد: تا پایان سال ۹۲ تعداد بیمه‌شدگان قالی‌باف در استان ۲۱هزار نفر بود ولی از سال گذشته تا تیرماه سال‌جاری با انجام نظارت و بازرسی‌های انجام شده تعداد بیمه‌شدگان قالی‌باف به ۱۵ هزار نفر رسیده است.

وی به مستمری قالی‌بافان بعد از بازنشستگی اشاره کرد و افزود: این قالی‌بافان اگر ۲۰ سال حق بیمه را پرداخت کرده باشند، مستمری قانون کار ۷۳۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند ولی اگر زودتر از موعد مقرر بازنشسته شوند، کمتر از ۷۳۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

کد خبر 2898189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha