۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳

جزئیات طرح ۸ مرحله‌ای آموزش اشتغال/ مهارت‌آموزی جوانان آغاز شد

جزئیات طرح ۸ مرحله‌ای آموزش اشتغال/ مهارت‌آموزی جوانان آغاز شد

معاون وزیر کار از اجرای طرح آموزش تخصصی اشتغال به روستاها، عشایر و مناطق محروم در ۸ فاز خبر داد و گفت: طرح توانمندسازی فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار در برخی دانشگاه‌ها آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، كورش پرند با تشریح چگونگی تصویب طرح و مراحل ۸ گانه پیاده سازی طرح توانمندسازی آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم، گفت: این طرح برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور در مدت ۴ سال اجرایی می‌شود.

معاون وزیر کار افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات سکونت‌های رسمی، حاشیه شهرها است که در ۱۰ سال گذشته به دلیل مهاجرت روستائیان، حاشیه‌نشینی افزایش‌ یافته و معضلاتی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه بالا بُردن رفاه روستائیان یکی از اقدامات مهم است بیان داشت: امیدواریم در این رابطه بتوانیم وظیفه خود را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌ درستی انجام دهیم. پرند با اشاره به ۸ فاز بودن این طرح تصریح کرد: این فازها بر اساس تفکر و فلسفه آموزش‌های مهارتی و به صورت سیار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: در این فازها گروه آموزش‌ دهنده سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تمامی تجهیزات و امکانات در مناطق محروم حضور پیدا کرده و انجام‌ وظیفه می‌کند.

این مقام مسئول در وزارت کار نیازسنجی و امکان سنجی، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی، جذب، تربیت و یا تامین مربی، آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی، مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، ثبت نام از کارآموزان، اجرای دوره های آموزشی، سنجش کارآموزان با برگزاری آزمون تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارتی به قبول شدگان و ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها جهت بهبود را از مرحل اجرای این طرح اعلام کرد.

پرند با بیان اینکه در سطح روستاها در کشور ۲۱ میلیون نفر می‌توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند بیان داشت: با اجرای این طرح، اطلاعات در این حوزه در قالب یک پورتال کشوری جمع‌آوری می‌شود که در حال حاضر در حال وارد شدن اطلاعات به این پورتال هستیم که با این امر تمامی کشور می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

وی در خصوص برنامه ریزی برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: در این راستا طرحی در شورای عالی اشتغال تصویب شده که دارای ۱۰ زیر مدل بوده و هم‌ اکنون نیز در تعدادی از دانشگاه‌ها در حال اجرا است.

کد خبر 2898515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha