۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۵۳

استاندار قزوین:

دستگاههای دولتی در استان قزوین بدترین مصرف کننده آب هستند

دستگاههای دولتی در استان قزوین بدترین مصرف کننده آب هستند

قزوین- استاندار قزوین گفت: با تغییر اقلیم و کمبود شدید منابع آبی متاسفانه دستگاههای دولتی و شهرداری ها بدترین و بیشترین مصرف کننده آب در استان هستند که این وضعیت باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه عصر شنبه در سفر به شهرستان آبیک به صورت نمادین و همزمان ۵۷ پروژه شهردارهای در شهرستان آبیک را افتتاح کرد.

برای اجرای این طرحها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهر داری های شهرستان هزینه شده است.

همچنین ۲۹۶ پروژه دهیاریهای استان در شهرستان آبیک توسط استاندار قزوین افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مرتضی روزبه در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری ها در آبیک گفت: امروزه که به دلیل تغییر اقلیم و مصرف بی رویه شاهد کمبود شدید منابع آبی هستیم باید از حالت شعار، همایش، نمایش و مقاله نوشتن خارج شویم و برای خروج از بحران فکری اساسی کنیم.

استاندار بیان کرد: اگر در هفته دولت از شهدایی چون رجایی و باهنر یاد می کنیم باید رفتار و منش و مدیریت آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم و بکار بندیم تا فقط شعار نداده باشیم.

وی اضافه کرد: امروزه که ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند اگر اعتباری برای خدمات شهری هزینه می شود از جیب همین مردم است لذا صرفه جویی در امور باید محور کار مدیران و شهرداران باشد.

روزبه تصریح کرد: دیگر فرصت آزمون وخطا در مسئولیت های خود بویژه شهرداری ها نداریم زیرا با بیت المال سروکار داریم و اگر بدون مطالعه و برنامه ریزی حرکت کنیم باید هزینه های زیادی را به مردم تحمیل کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: شهرداری ها برای جلب اعتماد عمومی باید ضمن چابک سازی حوزه کاری خود از نیروهای متخصص استفاده کنند تا به شرایط مطلوبی برسیم.

آبیاری فضای سبز

دستگاههای دولتی پر مصرفند

وی اضافه کرد: در شرایط کم آبی متاسفانه دستگاههای دولتی و شهرداری ها هم پر مصرف هستند و هم بد مصرف می کنند در حالی که کمبود منابع آبی باید بشدت مدیریت شود تا دچار بحران در آینده نشویم.

استاندار یادآورشد: وضعیت آبیاری فضای سبز در دستگاههای اجرایی و شهرداری های استان بسیار نامطلوب و غیر اصولی است که این روند باید بسرعت تغییر کند.

وی بیان کرد: برای هر قطره آب باید برنامه داشته باشیم و اّبیاری فضای سبز با آب شرب هیچ توجیه منطقی ندارد و این نقیصه باید برطرف شود.

روزبه تصریح کرد: توسعه آبیاری نوین، استفاده از کنتورهای هوشمند، فرهنگ سازی و بهینه سازی مصرف باید دستور کار مدیران و شهرداران باشد تا بتوانیم از این منابع محدود بدرستی استفاده کنیم.

استان قزوین درمعرض بیابانی شدن است

وی ضمن هشدار در خصوص افزایش مصرف آب در بخش های مختلف استان اظهارداشت: با تغییر اقلیم و توسعه خشکسالی اگر دیر اقدام کنیم با این روند مصرف آب استان قزوین با تهدید بیابانی شدن روبروست که آیندگان ما را نخواهند بخشید.

حبیبی انبوهی: ۱۱۹ پروژه در دهیاریهای استان اجرایی شده است

در ادامه سفر استاندار قزوین به آبیک به طور نمادین ۲۹۶ پروژه دهیاریهای استان با ۲۴۶ میلیارد ریال اعتبار هم افتتاح شد.

کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین در این مراسم گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۱۹ پروژه دهیاریها با اعتباری بالغ بر ۹۲۲ میلیون ریال از محل مالیات ارزش افزوده اجرایی شده است.

وی افزود: به طور متوسط به هر دهیاری در استان مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده که در این راستا ۵۳ میلیارد ریال هم برای خرید تجهیزات و ۸۱ دستگاه انواع ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها اختصاص یافته است.

حبیبی انبوهی

حبیبی انبوهی بیان کرد: برای دریافت ۱۲۴ مجوز جدیددهیاریها هم اقدام شده و ۳۰ دهیاری هم تازه تاسیس است که به مجموع دهیاریهای استان اضافه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین یادآورشد: تاکنون ۱۱۶ هزار تفر ساعت برای دهیاران و ۱۲ هزارنفر ساعت برای اعضای شوراهای اسلامی روستایی استان دوره های آموزشی برگزار شده که در تقویت سطح کیفی و دانش افراد موثر بوده است.

وی تصریح کرد: تدوین سند توسعه روستایی از مهمترین کارهایی است که توسط این دفتر در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شده است.

کد خبر 2898813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha