۷ شهریور ۱۳۹۴، ۲۱:۱۳

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور:

آب دریای عمان به شرق کشور انتقال می یابد/آمارتکان دهنده بارندگیها

آب دریای عمان به شرق کشور انتقال می یابد/آمارتکان دهنده بارندگیها

خرم آباد - معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور از انتقال آب دریای عمان به شرق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر قانع عصر شنبه در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ و انتقال آب چشمه گلستان به شهر خرم آباد با بیان اینکه موضوع آب به یک چالش اساسی در کشور منجر شده است اظهار داشت: طی چند سال اخیر خشکسالی گریبانگیر ما شده و این امر موجب ایجاد مشکلات فراوان شده است.

وی با اشاره به خشکسالی های طولانی در کشور تصریح کرد: این امر موجب شده که متوسط میزان بارندگی کشور طی ۱۵ ساله در کشور به ۲۰۳ میلی متر برسد و این در حالیست که این میزان در گذشته ۲۵۰ میلی متر بوده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این آمار بارندگی ها در کشور بسیار تکان دهنده است ادامه داد: در این راستا تمهیدات و برنامه ریزی لازم از سوی دولت برای تامین آب شرب و همچنین صنعتی کشور اندیشیده شده است.

قانع با بیان اینکه دولت موضوع آب را به صورت ویژه به خصصوص در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار داده است گفت: این اقدام در این راستا بوده که در رابطه با رفع چالش آب در کشور با سربلندی خارج شویم.

وی همچنین به موضوع عرضه آب در کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا پروژه های مختلف و مشخصی برای تامین، عرضه و تولید آب در کشور در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه ما امروز مجبور هستیم که از پتانسیل دریاها برای انتقال آب به مرکز فلات ایران استفاده کنیم گفت: در حال حاضر مطالعات جامع این کار شروع شده تا آب شرب و صنعت مورد نیاز را به این بخش از کشور انتقال دهیم.

قانع با اشاره به اجرای و ابلاغ طرح کریدور انتقال آب به شرق کشور و سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی گفت: در این راستا با طرح شیرین سازی آب دریای عمان آب مورد نیاز را به این منطقه از کشور انتقال خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هر ساله طول خطوط انتقال آب ما طولانی تر می شود گفت: برای تامین آب برخی مناطق کشور آب را از حوزه های دیگر انتقال می دهیم.

کد خبر 2898860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha