۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه:

تذکر لسانی اصلی‌ترین ماموریت ستاد امر به معروف کرمانشاه است

تذکر لسانی اصلی‌ترین ماموریت ستاد امر به معروف کرمانشاه است

کرمانشاه- جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: تذکر لسانی اصلی‌ترین ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در راستای احیای این فریضه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر کرمی در نشست هماهنگی برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر که امروز یکشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی تبیین این قانون در جامعه مهم‌ترین انتظار ما از رسانه‌ها است.

وی تبیین جایگاه ستاد  امر به معروف و نهی از منکر، اجرایی شدن اصل ۸ قانون اساسی و فرهنگسازی در اجرای فریضتین را از راهبردهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در برنامه‌ریزی برای افق ۱۴۰۴ عنوان کرد و افزود: در راستای تببین جایگاه فریضتین از مجموعه هنر و رسانه استمداد داریم.

سردار کرمی با استناد به اصل ۸ قانون اساسی دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: این قانون در ۲۴ ماده و ۱۹ تبصره به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و وظیفه دولت نسبت به مردم، مردم به دولت و متقابلا مردم به مردم در احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است.

وی قانون امر به معروف و نهی از منکر را برگرفته از مسائل فرهنگی با اولویت آموزش و نیز مباحث حقوقی و قضایی برای پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و بیان کرد: در این راستا نشستی با ایراد سخنرانی ائمه جماعات در اواخر مرداد امسال برگزار و بیانیه‌ای از سوی استاندار و امام جمعه کرمانشاه صادر شده است.

سردار کرمی برگزاری جلسه ستادی با نخبگان و نیز مسئولان دستگاه قضا را از برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای احیای فریضتین نام برد و اظهار کرد: فرهنگسازی در راستای افزایش مسئولیت پذیری مردم اولویت کاری ما محسوب می‌شود و در این زمینه از مفاهیم قرآن و عترت، بیانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و نیز از رسانه‌ها و دیگر سازمان‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه بحث آموزش را مهمترین نکته در جهت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و بیان کرد: تجهیز امکانات و نیروی انسانی وظیفه ستاد است و در این راستا طرح طلایه‌داران معروف با حضور ۳۰۲ گروه در قالب تیم‌های ۱۰ نفره اجرا شده است.

سردار کرمی با اشاره به برگزاری ۵ مانور تذکر لسانی در استان کرمانشاه گفت: طرح طلایه داران معروف وظیفه اطلاع رسانی، جذب، شناسایی، آموزش و به کارگیری افراد را دارد و در این زمینه ستاد از آمادگی کامل برای جذب علاقه‌مندان در این طرح برخوردار است.

وی آوزش‌های ارائه شده در جذب آمران به معروف و ناهیان از منکر را در ۳ سطح مقدماتی ۶ ساعته، تکمیلی ۱۸ ساعته و تخصصی برشمرد و افزود: شماره‌ تماس‌ها ۳۸۲۴۹۵۹۰ و ۳۸۲۴۹۵۲۳ برای اطلاع شهروندان در راستای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در کرمانشاه است و در سطح شهرستان‌ها نیز مردم به ستادهای ما مراجعه کنند.

وی در تشریح موادی از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: ماده ۱ قانون معروف و منکر شامل هرگونه فعل، قول و یا ترک فعال و قولی که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد و درماده ۴ مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عالی آن در حدودی که قوانین مقرر کرده وظیفه دولت است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه تذکر لسانی را ماموریت اصلی ستاد و از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها باید در این زمینه به صورت ویژه کار کند.

وی همچنین بر فعالیت ویژه و اثرگذار در راستای اجرای ماده ۸ و ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: ماده ۱۰ بحثی کاملا فرهنگی و شامل نهادهای آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، بسیج مستضعفین، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی است.

سردار کرمی بیان کرد: درراستای اجرای راهبرد فرهنگی برنامه امر به معروف و نهی از منکر مربیان حرفه‌ای در سطح استان تربیت و در این راستا تفاهم نامه‌ای با ۱۳ دستگاه در استان منعقد شده است.

وی همچنین ماده ۱۵ و ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را قابل توجه و مهم دانست و تصریح کرد: وظایف ستاد در جهت اجرای ماده ۱۶ شامل تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، تبادل اطلاعات و نظرات، شناسایی ظرفیت‌ها و کمک به تاسیس تشکل‌های مردمی فعال، آموزش و پژوهش و تحقیق و جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و ... است.

سردار کرمی اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه را ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: امام جمعه مرکز استان ریاست ستاد را برعهده دارد و استاندار، دادستان مرکز استان، ۲ تن از نمایندگان مجلس، فرمانده ناجا، فرمانده ارشد سپاه در استان نیز از دیگر اعضای ستاد هستند.

وی در پایان خواستار تشکیل گروه طلایه‌داران معروف رسانه‌ای شد و گفت: اصحاب رسانه در این راستا با حمایت مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر مطبوعات استان با مسئولیت شهرام دبیری پیشگام باشند.

کد خبر 2899225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha