۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱

با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال صورت گرفت؛

طرح هادی روستای «چلقایی» در بناب به بهره برداری رسید

طرح هادی روستای «چلقایی» در بناب به بهره برداری رسید

بناب- همزمان با گرامیداشت هفته دولت طی مراسمی طرح هادی روستای «چلقایی» از توابع شهرستان بناب با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این طرح شامل خیابان ۱۲ متری بطول ۵۵۰ متر و خیابان ۱۴ متری بطول ۴۰۰ متر است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۳ آغاز شده بود و امروز همزمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای انجام عملیات زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، جابجایی تأسیسات و اجرای این طرح بالغ بر ۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و دهیاری هزینه شده است.

با افتتاح و بهره برداری از این طرح ۴ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت روستای چلقایی در قالب یک هزار و ۳۷۱ خانوار از مزایای طرح بهره مند شدند.

درآیین بهره برداری ازطرح هادی روستای چلقایی که فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعضای شورای اسلامی بخش، جمعی از مسئولان و اهالی روستا حضور داشتند، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح هادی روستاهای این شهرستان اظهار کرد: دریکسال گذشته ۱۲ طرح هادی در روستاهای شهرستان بناب شامل جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت بطول شش کیلومتر در ۱۲ روستای شهرستان بناب اجرا شده که برای اجرای این طرحها بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

احمد قاسمی افزود: هم اکنون ۷۴ درصد جمعیت روستایی شهرستان بناب از امکانات طرح هادی بهره مند هستند و با تلاش و حمایت های مسئولان و همکاری مردم ساکن در روستاها امیدواریم نسبت به تکمیل طرح هادی بقیه روستاها نیز اقدام کنیم.

این گزارش حاکیست، همچنین به همین مناسبت و طی مراسمی با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان محلی، مسئولان آب و فاضلاب روستایی و اهالی طرح تکمیل آبرسانی به روستاهای«روشت بزرگ»، «زاوشت»، «روشت کوچک» و «آلقو» از توابع شهرستان بناب افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت.

برای اجرای این طرح بطول ۴ هزار و ۷۴۰ متر بالغ بر ۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با اجرای آن آب مورد نیاز ۳ هزار و ۶۰ مشترک ساکن در این چهار روستا تأمین شد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده که ۴۰ درصد جمعیت آن در ۲۸ روستای شهرستان ساکن هستند. شغل عمده روستاییان این شهرستان کشاورزی، دامداری و قالیبافی است، اما به علت نزدیکی آنها به مرکز شهرستان به مشاغل شهری نیز روی می آورند.

کد خبر 2899733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha