۹ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۵۰

استاندار قزوین:

تالار قلم می تواند بانی پربارترین برنامه های فرهنگی قزوین باشد

تالار قلم می تواند بانی پربارترین برنامه های فرهنگی قزوین باشد

قزوین- استاندار قزوین گفت: در صورت وجود اراده ای سازنده در برگزاری جلسات فرهنگی تالار قلم قزوین می تواند بانی جذاب ترین و پربارترین برنامه های فرهنگی قزوین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه در آیین افتتاح تالار قلم قزوین که شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و شاعران و اقشار فرهنگ دوست استان برگزار شد، بیان کرد: بنر و تبلیغات تاثیر خاصی در استقبال از برنامه های فرهنگی ندارد بلکه در این میان بهترین روش تبلیغات چهره به چهره است که در تاریخ و فرهنگ نیز همواره ظهور و بروز داشته است.

وی ادامه داد: همین که مستمعین این جلسه با چهره ای توامان با رضایت این برنامه را ترک می کنند از صدها بنر تبلیغاتی تاثیر و کارآمدی بیش تری دارد.

استاندار قزوین گفت: از آروزهای من برای این جلسه این است که روزی برنامه های تالار قلم قزوین در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حضور بیش از ۸۰۰ نفر ظرفیت برگزار شود.

روزبه تصریح کرد: بر همین اساس شایسته است که هر ماه یک نشست مانند نشست امروز تالار قلم برگزار شود تا طی این نشست های ماهیانه ۱۲ اثر از ۱۲ مولف در معرض معرفی و نقد قرار بگیرد.

قزوین

وی ادامه داد: در این بین نکته دوم این است که ضرورت دارد این نشست ها ثبت و ضبط شوند و بعد جلسات نقد کتاب سال های متمادی چاپ و تبدیل به گنجینه ای ارزشمند و ماندگار شود.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: لازم است بتوانیم روش های حمایتی از اصحاب فرهنگ به ویژه مولفین را تعریف کنیم چرا که روند حمایتی که در حال حاضر وجود دارد بدترین نوع حمایت است.

روزبه افزود: در این روند با خریداری کتاب های مولفان و تلنبار آنها در اداره ها به نوعی هم به مولف و هم به دیگران آدرس غلط داده می شود و لازم است تا تدابیری دیگر اتخاذ شود.

وی اظهارداشت: در زمینه استقبال نشدن از خرید کتاب در قزوین نیز  دچار یک بلای همگانی هستیم و قزوین جدای از این بلایی که گریبانگیر همه این جغرافیا شده است، نیست با این حال در شاخصه های فرهنگی پایین تر از استان های دیگر نیستیم.

کد خبر 2899893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha