مدیرعامل رایتل خبر داد؛

محاسبه ثانیه ای مکالمات حجاج/ نسل چهارم ۱۵ شهر را پوشش می دهد

محاسبه ثانیه ای مکالمات حجاج/ نسل چهارم ۱۵ شهر را پوشش می دهد

مدیرعامل اپراتور رایتل از محاسبه ثانیه ای مکالمات حجاج بیت الله الحرام خبر داد و گفت: مکالمه با سیم کارتهای رایتل برای حجاج ۳۰ تومان پایین تر از سایر اپراتورها، به ازای هر دقیقه مکالمه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صدری در مراسم دریافت مجوز ارتقا پروانه نسل سوم به نسل چهارم موبایل اظهار داشت: ظرفیت اینترنت باندپهن شبکه رایتل که در سال ۹۲ حدود ۶۰۰ مگابیت بوده امروز به ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به پوشش نسل سوم موبایل رایتل در ۳۶۲ شهر گفت: تاکنون ۶ میلیون سیم کارت توسط رایتل فروخته شده است و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در این شبکه فعال هستند که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۷ میلیون مشترک افزایش یابد.

صدری با بیان اینکه در شهریورماه سال ۹۲ مصرف ماهانه دیتا در شبکه رایتل ۳۰۰ ترابایت بوده افزود: امروز این شاخص به ۳ هزار ترابایت رسیده که رشد ۱۰ برابری را نشان می دهد.

مدیرعامل رایتل از محاسبه ثانیه ای مکالمات حجاج در ایام حج با استفاده از سیم کارتهای این اپراتور خبر داد و گفت: در سال گذشته مکالمات حجاج به صورت دقیقه ای محاسبه می شد که به دلیل نارضایتی حجاج امسال به صورت ثانیه ای محاسبه خواهد شد.

وی گفت: نرخ مکالمه با سیم کارت رایتل برای حجاج نسبت به سایر اپراتورها، ۳۰ تومان به ازای هر دقیقه پایین تر خواهد بود که به نظر می رسد رایتل پایین ترین نرخ تعرفه حج امسال را به خود اختصاص داده است. 

صدری با اشاره به ارتقای پروانه اپراتور رایتل به نسل چهارم موبایل مبتنی بر فناوری LTE تاکید کرد: تا پایان سال ۵۰۰ سایت LTE در ۱۵ شهر اصلی کشور فعال خواهد شد و ۵۰۰ هزار مشترک این اپراتور تحت پوشش نسل چهارم موبایل قرار می گیرند.

مدیرعامل رایتل از راه اندازی وای فای عمومی در ۱۰ مکان عمومی در شهر تهران خبر داد و گفت: تا ۳ ماه آینده این پروژه فعال خواهد شد و درصدد هستیم با دریافت مجوز از رگولاتوری این سرویس را برای تمامی مشترکان موبایل علاوه بر مشترکان رایتل راه اندازی کنیم.

صدری از برنامه این شرکت برای راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در ایستگاههای متروی شهری خبر داد و افزود: پیشنهاد راه اندازی دیتا رومینگ را نیز به رگولاتوری داده ایم و رایتل آماده ارائه سرویس متقابل رومینگ دیتا با سایر اپراتورها است.

وی با بیان اینکه در صورت ابلاغ مصوبه رجیستری گوشی موبایل از این طرح استقبال می کنیم، در مورد جریمه شدن رایتل برای عدم پوشش مدنظر مطابق پروانه نیز گفت: رایتل در پوشش جمعیتی جریمه ای نداشته و تنها تذکری که از رگولاتوری گرفته است مربوط به پوشش جاده ای است که در این زمینه نیز اختلاف نظر وجود دارد و کمیته متشکل از رگولاتوری و رایتل در حال مذاکره برای رفع این اختلاف نظر هستند.

در این مراسم، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز عملیات امنیت (SOC) رایتل نیز راه اندازی شد.

کد خبر 2900498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha