۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰:۰۹

آتش دوباره سراغ جنگل‌های جنوب لرستان رفت/ حریق همچنان ادامه دارد

آتش دوباره سراغ جنگل‌های جنوب لرستان رفت/ حریق همچنان ادامه دارد

پلدختر - جنگل ها و مراتع کوه بادامک واقع در منطقه میانکوه غربی شهرستان پلدختر ساعت ۱۷ روز دوشنبه دچار حریق شد و همچنان این آتش سوزی ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آتش سوزی در کوه بادامک این شهرستان ساعت ۱۷ روز دوشنبه به وقوع پیوست و به علت وزش باد شدید هر لحظه به دامنه و گستردگی آتش افزوده می شود.

علی خادمی افزود: برای اطفای حریق تمام نیروهای جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و نیروهای مردمی وارد عمل شده اند ولی به علت صعب العبور بودن و شیب تند منطقه کمک رسانی و اطفای حریق به سختی و دشواری صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آیا این آتش سوزی تهدیدی برای تلمبه خانه شرکت نفت آسار که در نزدیکی حادثه قرار دارد محسوب نمی شود گفت: آتش سوزی تا شرکت نفت آسار هشت کیلومتر فاصله دارد و نیروهای امدادی در حال مهار آتش هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی پلدختر نیز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر گفت: این آتش سوزی در کوه بادامک منطقه میانکوه غربی این شهرستان رخ داده است.

عابدین میر دریکوند افزود: طی هفته جاری این سومین آتش سوزی است که نخستین آتش سوزی در کوه «کره سره» منطقه کرکی میانکوه شرقی شهرستان پلدختر ساعت پنج بامداد هفتم ماه جاری به وقوع پیوست.

وی افزود: این آتش سوزی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه (همان روز) با تلاش نیروهای منابع طبیعی شهرستان پلدختر مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی پلدختر گفت: در هشتم شهریور نیز ساعت ۱۳ دومین حریق در منطقه «کره سره» آغاز شد و ساعت ۲۰ همان روز با گذشت هفت ساعت با تلاش نیروهای مردمی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان به طور کامل مهار شد.

میر دریکوند افزود: هنوز ساعاتی از مهار این آتش سوزی سپری نشده بود که سومین آتش سوزی در کوه بادامک منطقه میانکوه غربی شهرستان شعله ور شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: علت آتش سوزی امروز کوه بادامک احتمالا رعد و برق شدید که ساعت ۱۸ روز دوشنبه در منطقه رخ داده بوده است.

کد خبر 2900792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha