۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۷

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه های کشور:

اثرات اقتصادی توافق در دراز مدت قابل مشاهده است

اثرات اقتصادی توافق در دراز مدت قابل مشاهده است

اردبیل- مدرس علوم سیاسی در دانشگاه های کشور تاکید دارد که اثرات اقتصادی توافق را نمی‌توان در کوتاه مدت مشاهده کرد و این اثرات در دراز مدت عیان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی علایی شامگاه سه شنبه در جلسه گفتگوی بایدها و نبایدهای سیاست جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته ای تصریح کرد: از اثرات بعد از تحریم توسعه تعامل با دنیا است و توافق صورت گرفته توانسته ایران را از نقطه تقابل به گفتگو برساند.

وی هنر دیپلماسی ظریف و روحانی را رساندن کشور از نقطه برخورد به سازندگی دانست و متذکر شد: توافقات بی شک اثرات اقتصادی هم خواهد داشت و با این وجود این اثرات طی دو یا سه سال آینده خود را عیان خواهد ساخت.

پژوهشگر و روزنامه نگار با تاکید به اینکه خوشبختی مادی و معنوی جوامع در ساختار آن حوامع است، اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در  کشور ساختار قدرت است و باید تاکید کنم مسائل هسته ای روبنایی است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز کشورهای پیشرفته به دنبال دست یافتن به تکنولوژی هستند، متذکر شد: باید از خود بپرسیم برای دست یافتن به تکنولوژی چقدر هزینه کردیم.

علایی در تشریح شرایط کشور بعد از رفع تحریم ادامه داد: فرض کنیم تحریم ها لغو شود و برخی پول ها وارد کشور شود که در این صورت باید بررسی کرد با ساختار فعلی قدرت که یک دولت سنگین داریم چگونه این پول ها صرف خواهد شد.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه های کشور تاکید دارد که بخش حاکمیتی کشور چون انتصابی است و نه انتخابی دولت عملا قادر به حذف بخش خاص و یا دخالت در عزل و نصب ها ندارد.

وی با تاکید به تحولات سیاسی منطقه تصریح کرد: دولت روحانی اگر بخواهد در سطح جهانی موفق عمل کند باید از در گفتگو و مذاکره وارد شود و به دنبال گرفتن و دادن امتیاز باشد.

علایی تاکید دارد که هر چند ایران به دنبال حذف بازیگران قدر در خاورمیانه است و در روابط خود با یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین این سیاست را نشان داده است اما موفقیت این کشور تنها از طریق مذاکره امکان پذیر خواهد بود.

در این مراسم معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل نیز با اذعان به اینکه درآمد دولت پیشین در طول تاریخ دولت ها بی سابقه و بیش از دولت های قبل بوده تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته تاکنون مشخص نشده است که ۲۰ درصد از این درآمد به کجا رفته است.

طاهر شریفی تاکید دارد که لغو تحریم ها در کشور دلواپسانی نیز دارد و کسانی که دلالی می کنند بی شک از لغو تحریم ها نگران خواهند بود.

وی با بیان اینکه بررسی عملکرد دولت ها نشان می دهد سیاسی ترین دولت دولت اصلاحات بوده، ادامه داد: در عین حال موفق ترین دولت اقتصادی نیز دولت اصلاحات است.

کد خبر 2901657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha