۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸

سرپرست دانشگاه خوارزمی:

درباره برگزاری کنسرت تابع مقررات وزارت علوم هستیم

درباره برگزاری کنسرت تابع مقررات وزارت علوم هستیم

سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت: تابع قوانین وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و هر موضوعی که این ۲ نهاد به دانشگاه ابلاغ شود عینا اجرایی می شود، هیچ برنامه کنسرتی هم در دانشگاه برگزار نمی شود.

محمد علی سبحان اللهی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاه خوارزمی گفت: بخش فرهنگی دانشگاه مانند دیگر بخش ها مورد توجه من و معاونین دانشجویی و فرهنگی است و معتقد هستیم که این موضوع به عنوان یک فعالیت فوق برنامه مطرح نیست، بلکه فعالیت های فرهنگی باید خود متن برنامه باشد.

وی افزود: انتظار داریم دانشجو زمانی که فارغ التحصیل می شود فردی مسئولیت پذیر و آگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد و نیازهای فرهنگی کشورش را درک کند.

وی گفت: به همه مسئولان فرهنگی دانشگاه توصیه کرده ام که برنامه های فرهنگی باید جذاب باشد و باید بتواند اکثریت دانشجویان را جذب کند.

سرپرست دانشگاه خوارزمی افزود: من روز اول با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه این موضوع را مطرح کردم که توجه دانشگاه نباید فقط به دانشجویان بسیجی و یا انجمن اسلامی باشد به این دلیل که این افراد راه خودشان را پیدا کرده اند و به آفت های فرهنگی هم آشنا هستند، اما ممکن است دیگر دانشجویان در معرض آسیب اجتماعی قرار بگیرند لذا باید برای آنها برنامه فرهنگی جامع و منسجم داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با اشاره به این برنامه ها گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، جلسات نقد و بررسی رخدادهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی، اکران و نقد بررسی فیلم با موضوعات اجتماعی، ایجاد فرصت و زمینه های بیشتر برای فعالیت ها و برنامه های خودجوش دانشجویی، تقویت نشریات دانشجویی در حوزه های مختلف از جمله برنامه های فرهنگی دانشگاه خوارزمی است.

محیط فرهنگی پردیس کرج خوارزمی مناسب نیست

سبحان اللهی ادامه داد: به مسئولان فرهنگی توصیه کرده ام که باید برنامه های متنوع فرهنگی داشته باشیم دلیل آن هم حجم زیاد آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، الان محیط پردیس کرج دانشگاه خوارزمی محیط خوبی نیست و بارها در این خصوص با مسئولان استان صحبت کردیم لذا باید تا می توانیم دانشجویان را در داخل دانشگاه با برنامه های متفاوت و متنوع همراه کنیم تا متوصل به برنامه های خارج از دانشگاه نشوند.

وی درخصوص موضوع برگزاری کنسرت در داخل دانشگاه، گفت: در این خصوص ما تابع قوانین وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و هر موضوعی که این ۲ نهاد به دانشگاه ابلاغ شود عینا اجرایی می شود . هیچ برنامه کنسرتی هم در دانشگاه برگزار نشده و نخواهد شد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی افزود: برنامه آغاز سال تحصیلی دانشگاه خوارزمی که از امسال بصورت دانشکده ای برگزار می شود اصلا جشن و پایکوبی نیست، بلکه تنها با هدف آشنایی دانشجویان جدید با شرایط، محیط دانشگاه، اساتید و امکانات دانشگاه برگزار می شود و هیچگونه کنسرتی هم برای مراسم آغاز سال تحصیلی نداریم.

کد خبر 2902133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha