۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۵۹

در راس هیئتی؛

وزیر جهاد از باغات پسته دامغان بازدید کرد/ تولید ۳۷ هزار تن پسته

وزیر جهاد از باغات پسته دامغان بازدید کرد/ تولید ۳۷ هزار تن پسته

دامغان - وزیر جهاد کشاورزی در راس هیئتی پس از ورود به شهرستان دامغان از دو باغ نمونه تولید پسته در بخش امیریه این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی که از صبح پنج شنبه برای بررسی تولیدات کشاورزی به استان سمنان سفر کرده است در پایان این سفر ضمن ورود به شهرستان دامغان مورد استقبال مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت و در بدو ورود از مجموعه تولید پسته شرکت رضی در ۱۲ کیلومتری غرب شهرستان دامغان بازدید کرد.

این باغ پسته در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار و سطح عملکرد ۱۵ هزار کیلوگرم محصول در هر هکتار طی سال گذشته بالغ بر ۶۹۰ تن تولید ارقام مختلف پسته شامل عباسعلی، خنجری و حاجی حسینی را به نام خود ثبت کرده است؛ همچنین گفتنی است این مجموعه تولیدی در شهرستان دامغان با دبی آب مورد نیاز ۴۰ لیتر در ثانیه از دو حلقه چاه موجود در این مجموعه مشروب می شود، باغ پسته رضی از سال ۶۵ افتتاح و در حال حاضر برای ۱۵ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده است.

مجموعه تولید پسته شرکت مروارید دومین مقصد وزیر جهاد کشاورزی در بخش قهاب سرسر امیریه شهرستان دامغان بود، این باغ در زمینی به وسعت ۱۴۶ هکتار هم اکنون برای ۲۷ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده و با تولید سه هزار و ۲۰۰ تن انواع پسته شامل اکبری و احمدآقایی در سال گذشته یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته استان سمنان محسوب می شود.

بازدید حجتی وزیر جهاد کشاورزی از باغات پسته شهرستان دامغان

تولید ۳۷ هزار تن پسته در دامغان

مدیرجهاد کشاورزی استان سمنان در خلال بازدید از مراکز تولیدی پسته شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تولید ۳۷ هزار تن پسته طی سال گذشته در این شهرستان، گفت: هم اکنون ۱۰۵ واحد فراوری سنتی و مکانیزه پسته در دامغان وجود دارد و پیش بینی می شود در سال جاری تولید پسته این منطقه به ۵۰ هزار تن برسد.

سیدحسن میرعماد همچنین سطح زیرکشت پسته در دامغان را ۱۵ هزار هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: از مجموع ۴۵ هراز هکتار اراضی کشاورزی شهرستان، ۱۵ هزار هکتار به زراعت و صیفی جات، ۱۵ هزار به کشت پسته، ۱۱ هزار هکتار اراضی زراعی و چهار هزار هکتار به باغ میوه اختصاص دارد.

وی افزود: صادرات محصولات باغی از جمله پسته که از مطالبات جدی و بحق مردم شهرستان دامغان است در سال جاری و همچنین سال آینده پیگیری می شود لذا در همین راستا هم اکنون ۲۰ ترمینال مکانیزه با قابلیت صادرات به استان های دیگر در این شهرستان وجود دارد.

بازدید حجتی وزیر جهاد کشاورزی از باغات پسته شهرستان دامغان

وجود سه شرکت تعاونی تولیدات کشاورزی، دامی و زراعی در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در ادامه از وجود سه شرکت تعاونی تولیدات کشاورزی، دامی و زراعی در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: در این شهرستان ۴۰۰ هزار راس دام سبک،   ۱۲ هزار راس دام سنگین، دو هزار و ۳۰۰ نفر شتر و ۵۳ واحد مرغداری با ظرفیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ در کنار یک کشتارگاه صنعتی وجود دارد.

میرعماد در خاتمه، درباره شرکت های تعاونی موجود در شهرستان دامغان، بیان داشت: هم اکنون شرکت های تعادونی موجود در این شهرستان در شهرهای کلاته رودبار، دیباج و روستای خورگان فعالیت دارند.

کد خبر 2903082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha