۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۵۸

رئیس انجمن بیسبال و سافت بال کشور ​ در گرگان:

بیسبال ورزشی ایرانی است/ مشکل ورود تجهیزات به داخل کشور

بیسبال ورزشی ایرانی است/ مشکل ورود تجهیزات به داخل کشور

گرگان - رئیس انجمن بیسبال و سافت بال کشور ضمن بیان اینکه بیسبال اصالتا ورزشی ایرانی است گفت: مهم ترین مشکل بیسبال و سافت بال کشور تامین تجهیزات لازم است.

علیرضا ادیب در گفتگو با خبرنگار مهر پس از رقابت های سافت بال قهرمانی بانوان کشور در گرگان اظهار کرد: با گذشت چندین سال از فعالیت سافت بال در کشور اما هنوز موفق به شرکت در مسابقات برون مرزی نشده ایم.

ادیب افزود: این درحالی است که به بانوان قول شرکت در این مسابقات داده شده اما در عمل این اتفاق نیفتاده است و امسال برای اولین بار مسابقات چهارجانبه را در ایران میزبانی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در مسابقات غرب آسیا که سال آینده قرار است برگزار شود، در حال رایزنی برای حضور تیم ایران هستیم.

وی با بیان اینکه سافت بال و بیسبال ورزشی المپیکی شده است اظهار کرد: فدراسیون جهانی رایزنی کرده است تا هر دو رشته سافت بال و بیسبال در المپیک ۲۰۲۰ برای اولین بار شرکت کند.

رئیس انجمن بیسبال و سافت بال کشور تصریح کرد: هردو رشته استعدادهای خوبی در ایران دارند و حتی می توان گفت که بیس بال ورزشی ایرانی است اما متاسفانه به نام کشورهای دیگر ثبت شده است!

ادیب ادامه داد: جالب است که بگویم نخستین تیم بیسبال تاریخ ایران در سال ۱۳۲۶ در گرگان قدیم از سوی دانشجویان تشکیل شده و سپس در شهرهای دیگر نظیر بوشهر و سمنان گسترش یافته است.

وی در خصوص تعداد استان های فعال در کشور گفت: این دو رشته در ۱۲ استان فعال هستند و با ورود وسایل و تجهیزات لازم، پنج استان دیگر نیز فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیسبال ایران نایب قهرمان غرب آسیا است افزود: سال گذشته یک مربی ژاپنی را برای آموزش به کشورمان آوردیم و توانستیم پس از پاکستان به عنوان نایب قهرمانی غرب آسیا دست پیدا کنیم.

با مشکل ورود تجهیزات مواجه هستیم

رئیس انجمن بیسبال و سافت بال کشور از میزبانی ایران خبر داد و بیان کرد: برای نخستین بار روزهای نوزده تا بیست و یکم شهریور ماه در زمین شماره چهار آزادی میزبان رقابت های جام ریاست جمهوری هستیم که تیم های عراق، هند و دوتیم از ایران شرکت می کنند.

علیرضا ادیب بزرگترین مشکل انجمن را کمبود وسایل ورزشی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه با مشکل ورود تجهیزات و وسایل این دو رشته به کشور مواجه هستیم و در گمرک جزو کالاهای لوکس حساب می شود.

ادیب افزود: ما مشکلی برای تامین بودجه وسایل نداریم و حتی فدراسیون جهانی حاضر به تحویل این تجهیزات شده است اما نمی توانیم به کشور وارد کنیم.

وی با بیان اینکه تجهیزات این دو رشته وارداتی هستند گفت: فقط سفارش ساخت دستکش را به یکی از شرکت ها در ایران داده ایم که هنوز نتوانسته اند آن را تولید کنند زیرا دوخت آن بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: برخی رشته های ورزشی با مشکل واردات تجهیزات دست و پنجه نرم می کنند و نیاز است وزارت ورزش و جوانان در این زمینه با نهادهای ذیربط رایزنی لازم را داشته باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 2903564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha