۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه:

اجرای راهبردهای دولت در بخش کشاورزی موجب رشد اقتصادی می شود

اجرای راهبردهای دولت در بخش کشاورزی موجب رشد اقتصادی می شود

کرمانشاه- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بر اجرای راهبردهای دولت در بخش کشاورزی به عنوان یکی از مولفه های رشد اقتصادی تاکید کرد و آن را از موضوعات مورد اهمیت بخش حاکمیتی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شاه آبادی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه که با حضور علی جوادی، معاون وزیر کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی برای دستیابی کشور به رشد اقتصادی از این طریق گفت: اجرای راهبردهای دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی برای بخش حاکمیتی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه، وزیر کشور با رویکرد اقتصادی به این بخش توجه دارد، افزود: هم در بخش حاکمیتی هم وزارت کشور، خصوصا حوزه سیاسی امنیتی اجرای این راهبردها بسیار مهم است و از بخش کشاورزی می خواهیم آن را در اولویت خود قرار دهد.

 سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، با اشاره به مناظرات انتخاباتی کاندیداها پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه عزیزان شرکت کننده در این مناظرات به این موضوع که پس از انتخابات کار کردن برای رئیس جمهور منتخب در شرایط تحریم و بسیار بد اقتصادی بسیار سخت خواهد بود اذعان داشتند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برای کار کردن در چنین شرایطی به محض انتخاب، راهبردهایی را برای خود مشخص کرد و ذیل آن نیز به راهبردهایی اشاره کرد که مهمترین آنها راهبردهای اقتصادی بود.

شاه آبادی گفت: برای رسیدن به راهبردهای تعیین شده توسط دولت تدبیر و امید، دکتر روحانی در بدر ورود به کارش، رویکرد عدالت و پیشرفت را در بحث اقتصادی برای مهار بیکاری و رفع فقر از مردم  و هم چنین کاهش تورم را در دستور کار قرار داد.

کاهش تورم به معنای ارزانی نیست

وی با اشاره به کاهش تورم از ۴۵ درصد به ۱۳ درصد در شرایطی فعلی گفت: خیلی ها روی این مانور سیاسی می دهند و می گویند که اگر تورم کاهش پیدا کرده، چه چیزهایی ارزان شده است؟ که در پاسخ به آنان باید گفت که کاهش تورم به معنای ارزانی نیست بلکه معنای آن این است که شیب تند گرانی را گرفته ایم و به رشد اقتصادی مثبت ۳ درصد رسیدیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، تصریح کرد: با این کاهش تورم و رسیدن به رشد ۳ درصدی، کشور رو به رشد و توسعه می رود و قطعا مد نظر دولت هم اشتغال در این رشد اقتصادی است و مرحله بعد هم اجرای سیستم های حمایتی است که دولت تلاش کرده این سیستم ها را در یک توالی زمانی پیاده کند تا بتوانیم به این رشد پایدار برسیم.

افزایش سهم اشتغال بخش کشاورزی

وی با یادآوری اینکه بخش کشاورزی استان کرمانشاه از ظرفیت های خوبی برای اشتغال بهره مند است گفت: هم اکنون سهم کشاورزی در اشتغال استان ۲۲ درصد است و انتظاری که ما از ریاست سازمان جهادکشاورزی داریم این است که سهم اشتغال را در بخش کشاورزی رشد دهد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، با اشاره به وضعیت استان از نظر اشتغال گفت: هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر جوان بیکار جویای کار در استان داریم که انتظار داریم، جهاد کشاورزی با توجه به قابلیت ها یموجود در این بخش، نقش پررنگ تری را در ایجاد اشتغال ایفا کند.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت استان از نظر ظرفیت های کشاورزی گفت: ما باید برای بهره گیری درست از این بخش، شرایط موجود را بومی سازی کنیم که از آن جمله می توان به بحث مدیریت آب در این بخش اشاره کرد.

تجدید نظر در بهره وری از منابع آبی در بخش کشاورزی

شاه آبادی تصریح کرد: قبلا از وجود آب و خاک به عنوان ظرفیت های موجود در استان در بخش کشاورزی یاد می شد اما امروزه باید در بحث آب تجدید نظری صورت گیرد و به بحث ارتقا بهره وری از ظرفیت های این بخش با تاکید بر مدیریت منابع آبی و مصرف بهینه در آب پرداخته شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در بحث سیاسی امنیتی چالش هایی زیادی درحوزه آب داریم و نگران این حوزه هستیم، چرا که هم اکنون حدود ۷۰۰ روستای ما در استان کرمانشاه با مشکل آب مواجه هستند و تغییر الگوی کشت در چنین شرایطی یک امر حیاتی است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، اشاره ای به وضعیت رودخانه ها و سراب های استان داشت و یادآور شد: امروز رودخانه پر آبی چون گاماسیاب که بخش اعظمی را آبیاری می کرد نیز از وضعیت نامناسبی برخوردار بوده و اطراف آن حدود سه هزارچاه حفر شده است که این موضوع ضرورت تغییر الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولاتی چون سیب زمینی و ذرت را می رساند.

موضوع آب در حوزه سیاسی امنیتی حیاتی شده است

وی با تاکید بر اینکه موضوع آب در حوزه سیاسی امنیتی استان دارد به یک امر حیاتی تبدیل می شود، به تجمعات اعتراض آمیز در حوزه آب اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم در بخش جهاد کشاورزی موفق عمل کنیم باید در شرایط فعلی بحث مصرف آب نیز مد نظر و تغییر الگوی کشت در اولویت قرار گیرد.

شاه آبادی با اشاره به تعریف های پیشین از ظرفیت های کشاورزی استان مبنی بر آب، خاک ونیروی انسانی گفت: در تعریف جدیدی باید بگویم استان کرمانشاه از خاک و نیروی انسانی خوبی در بخش کشاورزی بهره مند است و در حوزه آب تجدید نظر کنیم.

وی ضمن تقدیر از منصوری رئیس سابق جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خطاب به شهبازی ریاست جدید این سازمان تاکید کرد، در راستای اجرای راهبردهای دولت تدبیر و امید اهتمام داشته باشد و استانداری کرمانشاه نیز قول حمایت از مدیریت جدید در پیشبرد امور را می دهد.

کد خبر 2904031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha