۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۵۸

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد:

لزوم جلوگیری از خام‌فروشی محصولات استان بوشهر

لزوم جلوگیری از خام‌فروشی محصولات استان بوشهر

بوشهر - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی محصولات استان بوشهر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در نشست با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های تجارت و صنعت است و باید زمینه توسعه دانش‌بنیان بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر فراهم شود.

وی بر لزوم حرکت در مسیر تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری در این حوزه تأکید کرد و ادامه داد: باید اتاق فکر قوی و مشاوران بین‌المللی با نگاه باز و دانش‌بنیان برای توسعه بیش‌ازپیش استان بوشهر طراحی شود.

امام‌جمعه بوشهر به برخی از ظرفیت‌های استان بوشهر اشاره کرد و افزود: توسعه صنایع جانبی و فرآوری آبزیان و محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و در استان بوشهر باید این مهم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است، بیان کرد: استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت‌های بالا می‌تواند به رشد و توسعه شتابانی دست یابد.

وی به نقش بسیار مهم صنعت، معدن و تجارت در توسعه و پیشرفت اشاره کرد و ادامه داد: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش اقتصادی است که کارهای آمایشی مناسبی برای این منظور صورت نگرفته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بابیان اینکه بانک اطلاعات جامعی برای شناخت سرزمینی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها وجود ندارد، بیان کرد: برای استفاده مناسب از این منابع باید طراحی و مدیریت منابع انسانی مطلوبی صورت بگیرد.

وی بر لزوم برخورداری از سند و نقشه جامع برای استفاده از ظرفیت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد و گفت: نداشتن نقشه مناسب حرکات توسعه‌ای را کند می‌کند و باید برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که با تغییر دولت‌ها نیز لغو نشود.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: نقشه پیشرفت و تنظیم سند چشم‌انداز حوزه صنعت، معدن و تجارت باید تنظیم شود و نقش استان‌ها در این نقشه به‌خوبی مشخص شود.

وی به پیشرفت‌های کره جنوبی در صنعت خودروسازی اشاره کرد و افزود: ایران فاقد سند جامع در صنعت خودروسازی است و این در حالی است که صنعت خودروسازی ایران و کره با هم شروع‌شده است.

صفایی بوشهری همچنین بر لزوم تدوین سند چشم‌انداز و نقشه راه و سیاست راهبردی مدیریت و تولید منابع انسانی تأکید کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم به سطح کشورهای توسعه دست یابیم باید یک اندیشه بزرگ در حوزه صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای برای دستیابی به پیشرفت بیشتر تأکید کرد و گفت: متأسفانه در استان بوشهر و همچنین در سطح کشور سهم تولید ناخالص ملی از اقتصاد کرانه‌ای بسیار کم است.

کد خبر 2904345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha