۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱

فرماندار نوشهر:

سرمایه گذاری در علم و فناوری ضرورت دارد

سرمایه گذاری در علم و فناوری ضرورت دارد

نوشهر - فرماندار نوشهر گفت: بافرهنگ سازی درست در بین مردم و ضرورت سرمایه گذاری در بحث علم فناوری باید در حوزه اقتصاد مقاومتی قدم‌های مناسبی را برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی قمی اویلی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مجمع خیران علم و فناوری غرب مازندران افزود: در شهرستان نوشهر توانستیم با کمک سازمان‌های مردم‌ نهاد یک فضای تعاملی خوبی و حرکت رو به‌ جلو در این شهر راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی در حوزه علم و دانش در این استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوط و خیرین می‌توان به رشد و شکوفایی اقتصادی و علمی در استان دست‌یافت.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز گفت: مرکز رشد واژه جدیدی است برای کسانی که مدارج بالا را طی کردند ولی اکنون شغل ندارند اما ایده و نوآوری جدید  دارند و می‌توانند با حمایت به فعالیت‌های اقتصادی خوبی برسند.

علی معتمد زادگان  افزود: این مجمع برای استفاده از ظرفیت‌های مردم و خیرین در جهت حمایت از حوزه علم و فناوری تشکیل‌شده است که قادر خواهد بود از این ظرفیت‌ها برای تجاری‌سازی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش به‌منظور فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مجمع می‌توان با  کمک خیرین ایده‌ها نخبگان را گوش کرد و هدایت کرد و در جهت ایجاد فرصت شغلی برای جوانان که یکی از معضلات امروز جامعه ما به شمار می‌رود، به‌صورت صحیح هزینه کند.

معتمد زادگان گفت: تکمیل زیرساخت‌های پارک علم و فناوری و مراکز رشد ازجمله احداث ساختمان‌های جدید، واگذاری ساختمان در داخل شهر حتی به‌صورت موقت و خرید امکانات و تجهیزات موردنیاز اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه یا بلاعوض به طرح‌های فن فناورانه، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان جهت بهره‌برداری توسط فناوریان شرکت‌های دانش‌بنیان از زمینه‌های همکاری خیرین است.

رئیس پارک علم فن‌آوری استان بابیان این مطلب که  بیش از ۲۰ نوع خدمات در این مجمع پوشش داده می‌شود گفت: ما بدون در نظر گرفتن جنسیت سن تمامی تلاش این مجمع در راستای نوآوری و پرورش ذهنی نخبگان انجام می‌دهیم.

قاسمی عضو مجمع خیرین پارک علم فن‌آوری استان مازندران گفت: ما باید از خردسالی به فرزندان خود نیکوکاری را بیاموزیم چون واژه نیکوکاری بخشیدن نیست بلکه به دست آوردن است و استان مازندران اولین استانی است که بعد از تهران بیشترین فارق التحصیلان و نخبگان را در کشور دارا است.

وی با اشاره به وجود نخبگان مازندران گفت: در حوزه فن‌آوری نخبگان مازندران می‌توانند برای رشد استان و کشور مفید باشند و دولت و مردم به‌ویژه خیرین به آن‌ها توجه بیشتری کنند.

کواکبیان خزانه دار مجمع خیرین علم و فناوری مازندران نیز گفت: در این راستا کمیته فرهنگی امور بانوان می‌تواند سهم بسزایی در پیشبرد اهداف این مجمع باشد زیرا سیاست دولت و ملت ما در راستای اقتصاد مقاومتی است که یکی از مصادیق آن وجود پارک علم فن‌آوری هست که هدف آن درزمینهٔ اشتغال سرمایه‌گذاری است.

ناخدا فاضل معاون پژوهش دانشگاه امام خمینی (ره) گفت: ۵۰ درصد از جوانان ما جزو نخبگان محسوب می‌شوند و با توجه به کمبود فضا استقبال جوانان از این مرکز بالا بوده است و این مرکز در بین مردم و مسئولین ناشناخته است وباید سعی کنیم  آگاهی‌های بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

کد خبر 2908077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha