۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۵۰

مدیرآموزش و پرورش باوی:

۱۱ مدرسه کانکسی در شهرستان «باوی» وجود دارد/کمبود معلم داریم

۱۱ مدرسه کانکسی در شهرستان «باوی» وجود دارد/کمبود معلم داریم

اهواز - مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی از وجود ۱۱ مدرسه کانکسی در این شهرستان خبر داد و گفت: باید برای کاهش این تعداد مدرسه کانکسی تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید موحدیان پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش باوی افزود: تاکنون ۱۵۵ کلاس درس در مقطع ابتدایی بدون معلم ماندند و ۲۰ معلم مرد هم در مقطع متوسطه مورد نیاز است.

وی افزود: تنها در مقطع دبیرستان کمبود معلم خانم نداریم و لذا این کمبود نیرو باعث شده که برخی رشته‌ها را در شیبان، شبیشه و ویس تجمیع کنیم ولی نداشتن معلم متخصص بر روی کیفیت آموزش تاثیر گذاشته است.

موحدیان توضیح داد: آموزش و پرورش این شهرستان، آنچه از دستش برمی آمده انجام داده و نیاز خود را به استان و مرکز اعلام کرده است ولی برای استخدام نیروی انسانی، ردیف حقوقی نیاز است که آن هم دست ما نیست.

مدیرآموزش و پرورش باوی بر ضرورت تشکیل یک بسیج عمومی برای رفع نیاز آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار پیگیری مشکلات از طریق فرمانداری و مشارکت دیگر ارگانهای شهرستان شد.

وی در ادامه در مورد آماده سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی گفت: بیش از ۲۲ جلسه با مدیرکل نوسازی مدارس استان جلسه داشته‌ایم که ثمره آن تعمیر ۲۲ مدرسه در شهرهای ویس، شیبان و ملاثانی است که البته به طور تقریبی ۳۰ درصد کار تعمیرات انجام شده ولی کار همچنان ادامه دارد.

موحدیان افزود: البته هنوز ۱۱ مدرسه ما به در کانتینر و کانکس درس می‌خوانند و باید فکری برایشان کرد.

مدیر آموزش و پرورش باوی تصریح کرد: بالا‌ترین مرجع تصمیم گیر در مورد مدارس، شورای آموزش و پرورش شهرستان است و دوستانی که قصد مشارکت دارند می‌توانند در این شورا و یا در اتاق فکر آموزش و پرورش شرکت کنند و پیشنهادات و نظرات خود را برای حل مشکلات آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف از جمله کمبود نیرو، فضاهای آموزشی و مشارکت مردم ارایه کنند.

وی از ارتقای رتبه آموزشی شهرستان باوی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی ۹۳، رتبه آموزش و پرورش شهرستان باوی در امتحانات نهایی از بین ۳۹ منطقه آموزشی، ۳۶ بود اما در سال تحصیلی ۹۴ این رتبه در بین ۴۰ منطقه به ۳۳ ارتقا پیدا کرد و سه درجه بهتر شد.

موحدیان با اشاره به کسب رتبه اول آموزشی توسط شهرستان گتوند و عامل موفقیت آن منطقه آموزشی تشریح کرد: در آن شهرستان مشارکت مردم و ارگان‌ها خوب است و آموزش و پرورش گتوند توانسته است با دعوت از مولفات کتب درسی و جلب مشارکت‌های مردمی و برگزاری کلاس‌های تقویتی رتبه خود را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: ما در شهرستان باوی چنین مشارکت و عزمی را شاهد نیستیم. و همیشه بر مدیران مدارس فشار وارد می‌شود که از مردم کمک درخواست نکنند. برای ارتقا و پیشرفت تحصیلی نیاز به همکاری حس می‌شود.

موحدیان در ادامه با اشاره به ثبت نام حدود دو هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید افزود: هنوز ۲۰۰ نفر دانش آموز ثبت نام نکرده‌اند و ثبت اسامی کل دانش آنوزان یکی از آیتم‌های ارزیابی کار آموزش و پرورش است که امید است به زودی این کار هم به سرانجام برسد. ۸۰ درصد کار ساماندهی معلمان انجام شده و کلاس‌های به استثنای کمبودی که گفته شد، برای تدریس آماده شده‌اند.

حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش باوی با تاکید بر پیگیری کمبود ۱۵۵ نفری معلم از طریق استانداری و حل مشکل مدارس کانکسی گفت: با توجه به نزدیکی جغرافیایی باوی به مرکز استان، از رتبه آموزشی شهرستان راضی نیستیم و همه ارگان‌ها با مشارکت خود و کمکی که به اداره آموزش و پرورش می‌کنند، باید در بالا بردن رتبه تلاش کنند.

کد خبر 2908093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha