۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

گزارش خبری مهر؛

تخریب امامزادگان فیروزکوه به بهانه گنج‌یابی/ شکایاتی که اثر ندارد

تخریب امامزادگان فیروزکوه به بهانه گنج‌یابی/ شکایاتی که اثر ندارد

فیروزکوه- برخی سودجویان برای به دست آوردن گنج و اشیای قیمتی اقدام به تخریب و حفاری برخی امامزادگان فیروزکوه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امامزادگان همواره به عنوان قطب فرهنگی، دینی و مذهبی در هر شهر و دیاری محسوب می شوند و همواره مردم برای امامزادگان احترام خاصی قائل هستند.

میزبانی ایران از صدها امامزاده واجب التعظیم در سراسر کشور سبب برکت این سرزمین شده است به همین خاطر مردم بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی و جایگاه شخصیتی این امامزادگان با این امکان مذهبی انس و الفت پیدا کرده اند.

در این میان امامزادگان شهرستان فیروزکوه مورد توجه برخی سودجویان قرار گرفته و این امر موجب تخریب بخشی از فضای امامزادگان این شهرستان شده است.

برخی از متولیان امامزادگان از دست سوداگران و سودجویان خسته شده و نسبت به حرمت شکنی امامزادگان به شدت معترض هستند.

فیروزکوه کراپ شده

تخریب هایی که اعتقادات مردم فیروزکوه را خدشه دار کرده است

ماجرا به تخریب برخی از امامزادگان شهرستان فیروزکوه در نقاط دورافتاده مربوط می شود که برخی سودجویان برای به دست آوردن اشیای قیمتی اقدام به تخریب و حفاری این اماکن مقدس می کنند.

یوسف بابکی متولی امامزاده سلطان ابراهیم رضا روستای آسور از توابع شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تخریب دیوارها، راهروها و قبور این امامزاده، بدترین و زشت ترین کاری است که توسط افراد سودجو انجام شده است و احساسات مردم را خدشه دار کرده است.

بابکی افزود: این حرمت شکنی ها تا چه زمانی و چه میزانی ادامه پیدا می کند و چرا مسئولان با متخلفان برخورد نمی کنند.

تخریب و حفاری برخی امامزادگان دورافتاده فیروزکوه صحت دارد

رضا علی عباسی یکی از معتمدین روستای آسور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سه امامزاده در این روستا به نام های سلطان ابراهیم رضا، امامزاده قائم و سید علی کیا وجود دارد که با داشتن متولیان و با رعایت اصول امنیتی و انتظامی، همواره شاهد تخریب و تجاوز به حریم امامزادگان در شب و اوقات تعطیل هستیم.

فیروزکوه کراپ شده

وی افزود: مسئولان فکری برای همه امامزادگان شهرستان فیروزکوه بکنند تا اعتقادات مردم خدشه دار نشود. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم همه ما مسلمانان، موظف هستیم به خاندان پیامبر(ص) محبت و مودت داشته باشیم که یکی از مصادیق محبت در زمان وفات این بزرگان، حفظ و صیانت از مرقد و حریم آنان است چرا که این امامزادگان همان ذریه و اهل بیت پیغمبر(ص) محسوب می شوند.

ارسال شکایت اداره اوقاف به شورای تأمین شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه کراپ شده

حجت الاسلام عطاالله اسفندیار ضمن اشاره به گستردگی جغرافیایی شهرستان فیروزکوه و پراکندگی بقاع متبرکه افزود: برخی از فرصت طلبان و سودجویان از فضای آرام و سکوت این اماکن مقدس و روستاهای خالی از سکنه سوء استفاده کرده و برای به دست آوردن اشیای قدیمی و قیمتی به تخریب و حفاری این اماکن می پردازند.

اسفندیار ادامه داد: اداره اوقاف شهرستان طی چند مرحله مکاتبه با مراجع ذیصلاح و شورای تامین شهرستان، شکایتی را به صورت کلی تنظیم و خواستار تعقیب قضایی و قانونی تا بر طرف شدن کامل این اتفاق های تلخ شده است.

کد خبر 2912215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha