۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱

علی جلیلوند در گفتگو با مهر:

واکنش خارجی‌ها به «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» مثبت بود/ درک پیام فیلم

واکنش خارجی‌ها به «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» مثبت بود/ درک پیام فیلم

علی جلیلوند تهیه کننده فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» تاکید کرد نمایش این فیلم در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز، بازتاب مثبتی به همراه داشت و تماشاگران با ملیت های مختلف پیام فیلم را درک کردند.

علی جلیلوند تهیه‌کننده فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» که به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های هفتاد و دومین جشنواره فیلم جشنواره ونیز حضور دارد درباره واکنش‌های مخاطبان جشنواره به این اثر ایرانی به خبرنگار مهر گفت: نمایش این فیلم در جشنواره ونیز اتفاق ویژه‌ای برای عوامل تولید و در راس آن وحید جلیلوند به عنوان کارگردان بود و برای نخستین بار با واکنش مخاطب غیر ایرانی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» چهار اکران داشت که یکی از نمایش ها ویژه اهالی رسانه بود و حدود ۱۲۰ نفر از نمایندگان رسانه های مختلف دنیا چون آسویشتدپرس، هافینگتون پست و غیره به تماشای فیلم نشستند و خوشبختانه بازتاب های خوبی از رسانه های مختلف دریافت کردیم.

این تهیه کننده با اشاره به نمایش ویژه فیلم برای مردم گفت: فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» علاوه بر نمایش برای رسانه های جمعی، یک اکران ویژه برای مردم عادی داشت که به نقل از رسانه ها مردم این فیلم را پسندیدند و پس از نمایش فیلم با تشویق های پی در پی آن را تحسین کردند.

جلیلوند با اشاره به این مطلب که موضوع فیلم یک مساله جهانی را طرح کرده است، بیان کرد: قضاوت نکردن و به جای هم تصمیم نگرفتن از موضوعات مهم در بحث اخلاق است که دغدغه اغلب مردم در نقاط مختلف دنیا به شمار می آید و خوشبختانه نمایش این فیلم بازتاب مثبتی به همراه داشت و تماشاگران با ملیت های مختلف پیام فیلم را درک کردند.

وی تاکید کرد: در نمایش مردمی فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» مخاطبان بسیاری از نقاط مختلف دنیا چون آمریکا، ایتالیا، فرانسه، اسکاندیناوی در سالن حضور داشتند و با ابراز علاقه ای که کردند لحظات خوبی را برای عوامل حاضر در جشنواره به وجود آوردند.

جلیلوند در پاسخ به این سئوال که آیا برای نمایش فیلم در جشنواره ونیز تغییراتی در فیلم ایجاد نشد؟ گفت: هیچ تغییری در فیلم نسبت به نسخه جشنواره فجر ایجاد نکرده‌ایم چون فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» از هر جهت اثر کاملی است و برای اکران عمومی نیز تغییری در فیلم ایجاد نخواهیم کرد. ما معتقدیم حرف فیلم‌مان صادقانه است و نباید در صداقت و راستی دست‌کاری کرد.

تهیه کننده فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» در پایان یادآور شد: دوست داشتیم تک تک عوامل این فیلم سینمایی در جشنواره ونیز حضور داشتند و حاصل تلاش جمعی را مشاهده می کردند و بار دیگر در این جشنواره از کنار هم بودن لذت می بردیم که البته جای خیلی‌ها اینجا خالی است.

کد خبر 2912659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha