۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴

در گفتگو با مهر مطرح شد:

آغاز کوچ پاییزه عشایر فارس از مهرماه/ ۲۵ درصد دام عشایر بیمه شدند

آغاز کوچ پاییزه عشایر فارس از مهرماه/ ۲۵ درصد دام عشایر بیمه شدند

شیراز- مدیرکل امور عشایر فارس از آغاز کوچ پاییزه عشایر فارس از ۱۱ مهر خبرداد.

صادق نکوئیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: کوچ قشلاقی یا پاییزه عشایر فارس از ۱۱ مهر آغاز می شود و تا ۱۵ آبان ادامه پیدا می کند.

وی افزود: طی کوچ پاییزه عشایر از شهرستان های شمالی استان مانند اقلید، بوانات، ارسنجان، خرم بید، سپیدان و مرودشت به سمت مناطق جنوبی استان شامل لار، لامرد، مهر، جهرم، فسا، داراب، کازرون، رستم، فراشبند، قیروزکارزین و فیروزآباد کوچ می کنند.

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به وجود سه ایل عشایری خمسه، قشقایی و لر در استان، گفت: ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانواده عشایری در فارس زندگی می کنند.

نکوئیان اظهار داشت: در کوچ پاییزه عشایر پراکنده تر از کوچ بهاره حرکت می کنند با این حال در طول مسیر خدمت رسانی هایی از قبیل آب رسانی سیار و ارزاق رسانی توسط ۲۳ شرکت تعاونی فارس برای آن ها انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره موضوع بیمه دام عشایر، گفت: ۸۵۰ هزار راس از سه میلیون راس دام های عشایر فارس که معادل ۲۵ درصد دام های عشایر فارس است، بیمه هستند.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه بحث فرهنگ سازی برای تشویق عشایر به بیمه کردن دام های خود به شکل مستمر انجام می شود، افزود: وقتی که بر اثر رخدادهایی دام های عشایر تلف می شود تنها چیزی که می تواند خسارت آن ها را جبران کند همین بیمه بودن آن هاست.

نکوئیان با اشاره به تلف شدن ۹۱ راس دام عشایر فارس طی سیلاب و رعد و برق هفته گذشته در استان، گفت: متاسفانه این دام ها بیمه نبودند.

کد خبر 2913224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha