۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸

عضو شورای شهر زنجان:

ظرفیت های شهرستان سلطانیه باید معرفی شود

ظرفیت های شهرستان سلطانیه باید معرفی شود

زنجان- رئیس شورای استان زنجان ضمن اشاره به اتفاق خوب تبدیل شدن سلطانیه به شهرستان، گفت: باید حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی برای شناساندن ظرفیت های این شهرستان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خدادادی شامگاه شنبه در دیدار با فرماندار و مسئولان شهرستان سلطانیه ضمن یادآوری وظایف شورا و اختیارات آنها، افزود: در قانون اختیارات خوبی برای شورا پیش‌بینی شده است و همکاری فرمانداری شهرستان‌ها با شورا قابل ستایش است.

این عضو شورای شهر زنجان افزود: علاوه‌بر اینکه استفاده از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌های کلان به طور قطع مثمرثمر خواهد بود، به‌صورت انفرادی نیز اثر خوبی به دنبال خواهد داشت.

خدادادی ضمن خوش‌آمدگویی به رایزن اقتصادی ایران و گرجستان، یادآور نقش مهم و استراتژیک کشور گرجستان برای ایران شد.

وی ادامه داد: استان زنجان دارای ظرفیت‌های زیادی است که در صورت توسعه فردی و جمعی تجار زنجانی پویا خواهند شد.

فرماندار سلطانیه نیز در جریان این نشست گفت: شورای اسلامی شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر به حل مشکلات بپردازند.

پرویز خالقی ضمن ملاقات با رایزن اقتصادی ایران و گرجستان و اعضای شورای استان، گفت: باید داشته‌ها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود معرفی شوند.

وی ادامه داد: تبدیل شدن سلطانیه از بخش به شهرستان علی‌رغم بی‌ توجهی ها و کم‌لطفی‌ها اتفاق خوبی است و اتفاقات اخیر و پروژه‌های آغاز شده همچون شهرک صنعتی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال مبیّن یک آینده خوب برای شهرستان سلطانیه است.

خالقی ضمن اشاره به آثار تاریخی و طبیعی شهرستان سلطانیه، افزود: به دلیل عدم وجود هتل در شهرستان در پی تاسیس خانه مسافر برای گردشگران هستیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان، زنجان نباید جمع کننده باقی مانده گردشگران سایر استان‌ها باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سلطانیه درخصوص پروژه احداث راه روستایی سلطانیه، ویر و معبد داشکسن، گفت: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر و عرض پنج و نیم متر با اعتبار پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید.

احمدی با بیان اینکه این محور هم از لحاظ گردشگری و هم اقتصادی برای استان و شهرستان حائز اهمیت است افزود: محور سلطانیه-ویر و داش کسن جاذبه‌های گردشگری گنبد سلطانیه و معبد داشکسن را به هم اتصال می‌دهد.

وی همچنین درخصوص پروژه بهسازی مسیر موجود و احداث باند دوم سلطانیه، قیدار و کبودرآهنگ گفت: به این پروژه که قطعه دوم آن به طول ۳۳ و سه دهم کیلومتر با پیشرفت ۱۰ درصدی همراه بوده، اعتباری به میزان ۵۷ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

احمدی ادامه داد: سال ۹۳  برای کل پروژه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت و در صورت تامین اعتبار، این پروژه در پنج سال آینده به اتمام خواهد رسید.

شهردار سلطانیه همچنین در  خصوص طرح محوطه‌سازی و ساخت مسیر پیاده‌رو و دوچرخه‌رو در حاشیه مسیر چمن شهرستان سلطانیه، شهردار سلطانیه گفت: این پروژه قسمتی از طرح بزرگ گردشگری شهرستان است که چمن سلطانیه در ورودی شهر، قسمت‌هایی در داخل شهر و چشمه شاه‌بلاغی در خروجی شهر بخش‌هایی از این طرح هستند.

کلانتری با اشاره به وقفه چند ساله اجرای این طرح، افزود: از سال ۹۲ تخصیص اعتبارات لازم آغاز شده و در صورت تامین اعتبار تا چند سال آینده به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 2914014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha