۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷

همزمان با برگزاری جشنواره پاییزه در همدان؛

جشنواره «گردوتکانی» در تویسرکان برگزار می شود

جشنواره «گردوتکانی» در تویسرکان برگزار می شود

همدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره پاییزه در همدان، جشنواره «گردو تکانی» در روستای گشانی تویسرکان برگزار می شود.

ریحان سروش مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش برای ثبت ملی آیین گردو تکانی تویسرکان در فهرست آیین های ملی کشور گفت: امسال این مراسم با حضور باغداران، تولید کنندگان و مردم در روستای کشانی از روستاهای هدف گردشگری استان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این جشنواره با اجرای موسیقی های محلی و پوست کنی گردو و فروش آن به مهمانان و خریداران برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان برگزاری چنین مراسمی را در شناساندن محصول گردو و سایر مشتقات آن و همچنین جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان به دیگر نقاط کشور مثمر ثمر بیان کرد.

سروش مقدم در ادامه سخنانش جشن گردو تکانی را از سنت های دیرین شهرستان تویسرکان عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ آداب و سنن و فرهنگ تویسرکان است.

وی با بیان اینکه تویسرکان یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی است، اظهارداشت: فراهم کردن فضایی مفرح و دل انگیز برای شناساندن پتانسیل طبیعی شهرستان به مردم دیگر نقاط کشور، همچنین بحث رونق اقتصادی و گردشگری و توریسم برخی از اهداف برگزاری جشن گردو تکانی است.

وی افزود: این جشنواره دهه اول مهرماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 2914104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha