۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۱

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم/امروز؛ افتتاح ۱۴۰ مدرسه

ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم/امروز؛ افتتاح ۱۴۰ مدرسه

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش، از کمبود ۱۰ درصدی مدرسه در کشور خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰۰۰ منطقه محروم با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد برکت، احداث می شود.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کمبود مدارس در کشور گفت: تعداد ۱۰۵ هزار مدرسه با ۹۵ هزار متر مربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد.

وی افزود: بنابراین تعداد مدارس دو نوبته ما ۱۰ هزار مدرسه است یعنی حدود ۱۰ درصد کمبود مدرسه در کشور داریم.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کمبود مدارس در استان تهران، مراکز استان ها و سایت های مسکن وجود دارد که مدارس در دو نوبت فعالیت دارند.

وی بیان کرد: بنیاد برکت بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارد و قرار است ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰۰۰ منطقه محروم کشور ساخته شود.

رئیسی تصریح کرد: امروز نیز ۱۴۰ مدرسه ای که توسط بنیاد برکت ساخته شده است، افتتاح می شود و این روند ساخت مدارس از سال های گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، تاکید کرد: امسال بنیاد برکت برای ساخت مدارس به صورت ویژه اعتبارات زیادی تخصیص داده است تا در مناطق نیازمند و محروم کشور، مدرسه ساخته شود.

بر این اساس ۱۴۰ مدرسه ای که امروز  افتتاح می شود شامل ۸۴۴ کلاس درس است و در محروم‌ترین بخش‌های کشور قرار دارد، پذیرایی ۱۸۷۵۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خواهند بود.

بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت این مدارس بیش از ۵۵۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.

کد خبر 2915799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha