۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹

سخنگوی کاخ سفید:

امنیت سایبری، محور گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و چین است

امنیت سایبری، محور گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و چین است

کاخ سفید علیرغم احتمال لغو سفر رئیس جمهوری چین به آمریکا همچنان بر مواضع خود مبنی بر اعمال تحریم های هدفمند علیه تجار و شرکت های چینی اصرار کرده و پکن را به سوء رفتار در فضای مجازی متهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزنس اینسایدر، رفع دغدغه های امنیتی کاخ سفید درباره تهاجم هکرهای چینی به اطلاعات اینترنتی نهادهای دولتی و تجاری آمریکا یکی از محورهای اصلی است که رؤسای جمهور دو کشور درباره آن تبادل نظر خواهند کرد.

هفته گذشته کاخ سفید میزبان هیأتی بلند پایه از پکن به ریاست «منگ جیانجو» دبیر کمیسیون امور سیاسی و حقوقی حزب کمونیست چین بود تا به این ترتیب پیش از سفر «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین به واشنگتن، بستر لازم برای رفع دغدغه های موجود در زمینه امنیت سایبری فراهم شود.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در این رابطه مدعی شد: حضور هیأت چینی در آستانه سفر شی جینپینگ نشان دهنده درک نگرانی های عمیق واشنگتن از سوی پکن است.

وی در ادامه افزود: آمریکا در انعکاس نگرانی خود از بابت رفتار چینی ها در فضای سایبری بسیار شفاف عمل کرده است. ارزیابی ما از تاثیر عظیمی که این رفتار بر اقتصاد و امنیت ملی آمریکا می گذارد بسیار دقیق است.  

صحبت های اخیر ارنست در حالی مطرح شد که دیروز دوشنبه برخی از خبرگزاری ها نظیر «هیل» و «اسپوتنیک» از احتمال لغو سفر شی جینپینگ به آمریکا در نیمه پایانی ماه میلادی سپتامبر سخن گفتند و دلیل این امر را نیز اصرار واشنگتن به اعمال هدفمند تحریم ها علیه تجار و شرکت های چینی عنوان کردند. 

کاخ سفید قرار است تحریم هایی را علیه برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی چین که به زعم واشنگتن از حملات سایبری اخیر به حوزه های دولتی و اقتصادی آمریکا نفع برده اند، اعمال کند. اما، ارنست بار دیگر از نوع و نحوه اعمال تحریم ها طفره رفت. وی پیشتر گفته بود: عاقلانه نیست که درباره اهدافی که احتمالا مورد تحریم واقع می شوند صحبت کنیم چراکه به این ترتیب به آنها فرصت اتخاذ اقدامات لازم برای گریز از آن تحریم ها را می دهیم.

کد خبر 2915972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha