۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

انجام مبارزه بیولوژیک باآفات در ۱۳۵۰ هکتار از باغ‌های استان سمنان

انجام مبارزه بیولوژیک باآفات در ۱۳۵۰ هکتار از باغ‌های استان سمنان

سمنان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای مبارزه بیولوژیک با آفات در یک هزار و ۳۵۰ هکتار از باغ‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان اظهار کرد: این سازمان در راستای تحقق اهداف ماده مربوطه قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مبنی بر توسعه مبارزه بیولوژیک و استفاده از حشرات مفید در مبارزه با آفات با هدف کاهش استفاده از سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و تولید محصول گواهی‌شده (سالم) نسبت به اجرای برنامه کنترل بیولوژِیک آفات در باغ‌ها و مزارع اقدام کرده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در اجرای مبارزه بیولوژیک سال جاری در ۱۵۰ هکتار از باغ‌های انار، ۴۰۰ هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی، ۶۰۰ هکتار از مزارع پنبه و ۲۰۰ هکتار از مزارع ذرت آ مبارزه بیولوژیک انجام شد.

مشیریان ادامه داد: برای اجرای مبارزه بیولوژیک در باغ‌های انار از زنبور تریکو گراما طی ۱۰ تا ۱۲ مرحله، مزارع گوجه‌فرنگی و ذرت از زنبور تریکو گراما و براکون و در مزارع پنبه از ماده بیولوژیک در چهار مرحله استفاده می‌شود.

اجرای ۲۶۰۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار در میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی نیز از اجرای دو هزار و ۶۰۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار در مزارع و باغ‌های شهرستان خبر داد و گفت: در راستای توسعه روش‌های نوین آبیاری، عملیات اجرایی آبیاری تحت‌فشار در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عباس‌علی کردی اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها از محل منابع آبیاری تحت‌فشار سنوات گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض دولتی هزینه شد.

وی در خاتمه همچنین از ارسال ۱۴ طرح جدید آبیاری تحت‌فشار در سطح بیش از ۶۰۰ هکتار به شرکت‌های صلاحیت‌دار و رتبه‌بندی شده برای طراحی خبر داد.

کد خبر 2916037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha