۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰

در خطبه های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

راه و منش استادشهریار انقلابی بود/بی لیاقتی آل سعود دراداره حرمین

راه و منش استادشهریار انقلابی بود/بی لیاقتی آل سعود دراداره حرمین

تبریز - امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ۲۷ شهریور سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی گفت: راه و منش استاد شهریار انقلابی بود و او از ولایت فقیه دفاع می کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم این شهر با بیان اینکه استاد شهریار درمورد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشعار بی نظیری سروده است، افزود: اشعار استاد شهریار در زمینه‌ های ولایت فقیه، انقلاب و اسلام نشانگر شعور و بینش اسلامی و علمی وی است که بدون شک این شاعر بزرگ کشورمان افتخاری برای مردم آذربایجان است.

وی سپس با اشاره به اتفاقات اخیر در عربستان گفت: سقوط جرثقیل و کشته شدن ده ها زائر خانه خدا نشان داد که آل سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان بی لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین گفت: حادثه اخیر مکه بی لیاقتی آل سعود برای خادم الحرمین بودن را به دنیا نشان داد.

تعرض به مسجدالاقصی منفوریت رژیم صهیونیستی را افزایش داد

آیت الله آل هاشم با اشاره به تعرض به مسجدالاقصی و حضور صهیونیست‌ های افراطی در قبله اول مسلمانان گفت: نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با یورش به فلسطینی های مدافع مسجد الاقصی، مناطق اطراف این مسجد را به مناطقی کاملا نظامی تبدیل کردند و به فلسطینی ها حمله ور شدند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت‌ها منفور بودن رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد، افزود: مردم نمازگزار تبریز و سایر شهرها با راهپیمایی خود این تعرض های اسرائیل جنایتکار را محکوم می کنند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت: باید حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی بانون در همه زمینه ها همچون عفاف و حجاب و ازدواج باشد.

وی به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از موفقیت های کشورمان به برکت خون شهدای انقلاب به دست آمده و ضروری است ایثار و فداکاری شهدا در هشت سال دفاع مقدس در جامعه گسترش یابد.

ضرورت اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی در جامعه

امام جمعه موقت تبریز  بر ضرورت اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی در جامعه و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی کشور تاکید کرد و گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با نفوذ دشمن ضروری است و باعث می شود ما به بیگانگان محتاج نباشیم.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و توسعه علمی کشور را باید جدی گرفت، گفت: همچنین باید برای تهاجم فرهنگی دشمن نیز برنامه داشت و دستگاه های فرهنگی کشور در برابر تهاجم فرهنگی دشمن هوشیار باشند.

وی به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: مقام معظم رهبری به خوبی راه های مقابله با دشمنان را ترسیم کردند و مسئولان را در این خصوص آگاه کردند و نیاز است برای مقابله با نفوذ دشمنان به کشور برنامه داشته باشیم.

بنیاد بین‌المللی الغدیر یادگاری ارزشمندی از آیت ‌الله خزعلی بود

وی با اشاره به درگذشت آیت الله خزعلی ابراز داشت: ایشان از یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بودند که راه و منش او همواره راه و منش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه آیت الله خزعلی تا پایان عمر خود از مسیر انقلاب خارج نشد، افزود: بنیاد بین‌المللی الغدیر نیز یادگاری ارزشمندی از آیت ‌الله خزعلی بود.

کد خبر 2918412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha