۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

شکارچی غیرمجاز آهو در پناهگاه حیات وحش میاندشت دستگیر شد

شکارچی غیرمجاز آهو در پناهگاه حیات وحش میاندشت دستگیر شد

بجنورد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز آهو در پناهگاه حیات وحش میاندشت شهرستان جاجرم این استان خبر داد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم در خراسان شمالی، یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز آهو در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت کرده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: پس از شناسایی و کشف سرنخ هایی از ورود یک نفر متخلف به حاشیه شمالی منطقه میاندشت و شکار غیرمجاز آهو، با دستور دادستان و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان جاجرم، در بازرسی از منزل وی حدود پنج کیلوگرم گوشت آهو، یک قبضه اسلحه تک لول، مقادیری فشنگ، سه عدد پرژوکتور مخصوص شکار آهو در شب و شاخ آهوی شکار شده کشف و ضبط و متهم نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مطهری اضافه کرد: پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو جاجرم یکی از پویاترین زیستگاههای یوزپلنگ در کشور بوده و امسال نیز از یک قلاده یوز ماده و سه توله در این منطقه تصویربرداری شد.

وی با بیان اینکه بقای این گونه با ارزش در این منطقه وابستگی بسیار زیادی به جمعیت آهو دارد، افزود: شکار غیرمجاز آهو در این منطقه می تواند نسل این گربه سان با ارزش را با خطر جدی مواجه کند.

مطهری اظهار داشت: در سال های اخیر با تلاش محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست جاجرم و همکاری اداره کل محیط زیست خراسان شمالی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اقدامات آموزشی مناسبی  برای جوامع محلی اطراف این زیستگاه منحصر به فرد انجام شده که نتیجه آن افزایش جمعیت آهو و به تبع آن افزایش زادآوری یوزپلنگ در این منطقه بوده است.

وی خروج آهو از این منطقه به علت وجود مزارع کشاورزی فراوان و مستعد در اطراف این زیستگاه و به دنبال آن شکار غیرمجاز توسط افراد سودجو به دلیل گستردگی منطقه و کمبود محیط بان و نبود امکانات متناسب برای مقابله با شکارچیان را از جمله مهمترین مشکلاتی دانست که کار حفاظت در این منطقه را با چالش مواجه کرده است.

کد خبر 2918803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha